13 oktober 2014

Det är nåt visst med hösten & Känner förändringens vindar

Jag älskar alla våra årstider men det är nåt speciellt med hösten. Det är ju en årstid som färdas mot mörkare tider men samtidigt är en höstdag med sol och lövens alla färger att beskåda det mest uppiggande jag vet. Den friska luften ger mig energi & en känsla av att vilja rena mig på nåt vis. Denna höst känner jag för att förnya, avsluta vissa dåliga vanor och förbättra andra. Behöver inte vara några stora förändringar utan kan vara något så smått som att rensa bland gammalt som bara ligger och skräpar. Tycker det är en befriande känsla att göra mig av med kläder, skor, väskor, smycken eller annat som jag samlat på mig under åren (är ju en del så att säga) och som inte används trots att skicket är så fint. Finner inte längre någon glädje i att ha materiella saker i överflöd, snarare får det mig att skämmas lite över den galna konsumtion jag haft under årens gång. Jo jag har ju förstås så att jag klarar mig gott & väl ändå nu efter ett antal rensningar men långt ifrån så mycket som innan. En härlig uppfriskande känsla att skänka säckar till Myrorna och sälja av på bloppisen & Tradera till människor som faktiskt kommer att använda grejerna till skillnad från mig! 

Får du också någon speciell kick av hösten?


Bloggen kommer också få sig en mindre make-over inom kort och nu är det en "ny" Sjungande Mamman som tar vid


3 kommentarer :

  1. Känner likadant, hösten är så himla vacker! :)
    och din håruppsättning, waaaoooow!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ju det! Åh tack vad du är gullig :) Kan inte fatta att jag lyckades göra den själv utan att ens öva! Får vara lite stolt alltså :P

      Radera
  2. Visst är det en härlig känsla att rensa ut :D Jag har nog lyckats gå igenom allt här hemma nu utom träningskläderna :D

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ