29 oktober 2014

Dags att tänka på julklappar

Det känns så konstigt men tiden rusar ju mot jul och snart är vi där! Jag har spånat och kikat runt efter de perfekta julklapparna att ge våra töser, och vad andra kan tänka sig att köpa till dom också. Leksaker finns det ju så mycket av att det gärna får bli lite annat än just det också. Till Siri är det svårt att bestämma julklappar då hon är så liten och struntar fullständigt i vad paketen innehåller. Men hon ska få en Maileg Tandfé, Design Letters måltidsset (precis som syrran har nu) och lite annat av oss. Sedan önskar hon sig detta urgulliga dragdjur från Sebra (se bilden nedan) och tillbehör till sin Maileg-kanin hon fick i doppresent av Tant Tina med familj. Kul att spinna vidare på sådant hon redan har. Mycket lär hon ärva av Alva men jag tycker att hon ska ha saker som är nya för henne såklart.


My little Pony-älskare är ju Alva så detta nattlinnet borde uppskattas!




Prinsessan Alva önskar sig en riktigt fin prinsessklänning och det ska hon få tillsammans med den söta kronan från Lindex. Tunikan med vingar ska hon få på julaftons morgon och förhoppningsvis vill hon ha den på sig den dagen. Guldleggings i sammet kan ju passa snyggt till och en kofta med glitter kommer hon älska! Lego, målarfärg, penslar mm kommer hon också få tänkte vi. Alva har ännu ingen Maileg-kanin och nu är det dags för det (tycker jag i alla fall) så en söt vinterflicka tror jag hon kommer tycka om! Hoppas det annars får väl Siri ta över den istället :)


Ja man skulle vilja köpa hur mycket som helst men jag är inte vidare förtjust i att många barn får stora högar med paket och knappt minns vad det fått, än mindre har tid att leka med allt. Hellre färre och mer genomtänkta julklappar om jag får bestämma!

Har ni börjat köpa/bestämma julklappar eller ni väntar ännu en stund?

Alva pratar redan mycket om tomten men "först ska det komma snö mamma!". Jag det hoppas jag verkligen att det gör!! Gärna en vacker vit uppfriskande vinter och massor med pulkaåkning för barnen. Det önskar jag åt alla barn i julklapp!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ