3 juli 2014

För några veckor sedan hade jag svalt en fotboll...

...som sedan ploppade ut och bara försvann! Nej, jag lägger inte ut denna bilden för att få bekräftelse, för att få andra att må dåligt etc utan för att jag tycker det är lite kul att se ut som en fotboll ena dagen och andra är den bara poff väck! Så var det verkligen och jag är lyckligt lottad, det vet jag, för jag har inte gjort nåt för att det skulle bli så. Denna bild väckte en del uppmärksamhet på Facebook häromdagen och inte bara positiva reaktioner kom! Detta handlar inte ett dugg om min vikt, att jag ville visa upp hur snygg jag är eller nån hets att gå upp så lite som möjligt under graviditet och gå ner allt i ett nafs efteråt. Jag är sån här naturligt utan att svälta mig ett dugg, för jag äter mer än många andra, men lever ett hyfsat hälsosamt liv och vill gärna inspirera andra att göra likadant. Inte för att min kropp ska vara andras ideal för alla är vi helt olika och har inte samma förutsättningar! Jag önskar att alla älskade sin kropp, var snäll mot den, skötte om den ordentligt och inte var rädd för att visa upp den! Oavsett om man är överviktig, normal eller smal så finns det alltid någon som inte gillar att man visar upp sig men jag tycker att det är helt ok att vara stolt över sig själv och våga vara den man är även till det yttre. Så länge det inte är sjuka ideal som eftersträvas är det inget fel! 

Alla är vi lika vackra och speciella oavsett storlek på gravidmagen och hur man ser ut efter förlossningen och min magstatus är naturlig, precis som det är naturligt för vissa andra att ha några kilon där efteråt. Vilket som är helt ok att visa för världen enligt mig!




Älska dig själv och var rädd om din kropp, du har bara en och den ska hålla länge!

2 kommentarer :

  1. Jag håller med dig till fullo! Jag är lite som du; lång och obotligt smal, bortflugen mage direkt efter förlossning och inga bristningar. Hela tiden går tugget om bantningskurer på jobbet och jag blir tokig, men säger jag något så får jag bara mothugg "du vet inte hur det är så håll tyst", ungefär. Jag har tränat hela livet, eller iaf. regelbundet tills jag fick barn, äter sunt och rör på mig i vardagen. Jag syr, bakar, renoverar gamla möbler och pysslar snarare än att följa alla serier på TV. Kanske påverkar det också hur man ser ut, vad vet jag, jag vet ju inget (efter vad det påstås) :) Men jag är en glad och smal skit iaf. ..precis som du, som njuter av livet. Även om det blir lite väl stressigt ibland :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men så är det nog. Jag är också igång hela tiden och det måste ju påverka väldigt mycket. Jag tror inte det minsta på bantningskurer och svältdieter utan på ett sunt levnadssätt. Även vi som är smala av naturen men som även lever på ett rätt hälsosamt sätt har faktiskt en hel del tips att ge som kan vara värt att lyssna på! Att ständigt ha projekt och vara i farten får ju inte bara kroppen att må bra utan även knoppen! :D

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ