27 juli 2014

Dåligt med inlägg just nu

 Jösses vad jag är dålig på att uppdatera här på bloggen just nu. Sommartid, tvåbarns-livet & den enorma hettan som råder har gjort mig allt annat än sugen på att sitta framför datorn särskilt mycket. Instagram används däremot flitigt. När jag sitter och ammar är det en hyfsat bra förströelse. 

Siri har precis somnat efter sin vanliga "skrika-så-högt-jag-orkar"-period som varar ungefär en timme i princip varje kväll. Beror nog på att hon helt enkelt är trött men huuuu vad man känner sig maktlös när inget man gör riktigt duger. Vi är rejält bortskämda annars med att det är väldigt lite vrålande på dagarna, inte mer än sånt där "jag är inte nöjd med livet"-tjutande som inte är sådär rysligt hjärtskärande som kvällens ledsna attacker. Vad gäller nätterna så sover fröken Siri mest hela tiden med en till tre matpauser. Kan ni fatta att hon inte har skrikit en enda gång på natten sedan hon föddes???? Har aldrig hört på maken och vågar inte tro att det är nåt som håller i sig, det är liksom för bra för att vara sant! I natt sov hon mellan halv tio och halv sex utan ett endaste matavbrott. Helt galet men otroligt härligt! Däremot har jag otäcka drömmar som stör mig väldigt mycket och gör att jag inte har nån direkt utvilad känsla i kroppen. Men de lägger sig förhoppningsvis snart.


Annars rullar allt på i en väldig fart här hemma. Projektet med att ge trädäcket en make-over är i sluttampen nu så snart blir det före-och efterbilder som jag gillar så mycket. :) Det blir verkligen kanonfint ska ni veta! Det kliar som bara den i mina inredningsfingrar nu också då vi ska göra ett Siri-rum till hösten och även göra om i vårt sovrum. Jag har en hyfsat klar bild över hur rummen ska se ut för planerat har jag ju redan gjort såklart. Ska bli kul att få göra riktigt fint till minsta dottern och att sambon och jag ska få ett ännu mysigare sovrum än vi redan har. Kan man någonsin tröttna på att inreda sitt hem??

Bjuder som avslutning på en bild från Google Maps som togs när vi precis hade börjat med renoveringen av vårt lilla kråkslott. Fönsterna var precis bytta till fina vita men annars såg det helt enkelt förskräckligt ut! Numera är det en vacker välskött villa vi bor i och älskar att sköta om.




Hoppas ni har en underbar sommar och tar hand om varandra och er själva ordentligt!





1 kommentar :

  1. Tycker det är mer eller mindre halvdött i bloggvärlden just nu, men vi måste väl också få ha lite ledigt ;) Dessutom hittar man en massa kul bilder på instagram, där är det ju lite lättare att posta ngt snabbt ;D
    Jag kollade också in vårt hus på Google Maps och höll på att skratta ihjäl mig. Nu är det ganska fint, rött med vita knutar... men innan dess var det gul plåt och sen brunt trä.. och UNDER det var grå eternit. Givetvis var dom och tog de där fotona när vi hade strippat huset ända in på eterniten haha :P

    Kraaaam!
    Dessie - en hjärtebarnsmamma
    dessie_2000@hotmail.com
    http://dessie.vimedbarn.se

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ