19 juni 2014

Två flickor = dubbelt så roligt att köpa barnkläder :D

Jag ska inte sticka under stol med att jag tycker det är så otroligt kul att ha fått ännu en dotter, även om naturligtvis en pojke varit precis lika välkommen. Jag har liksom känt mig som en flick-mamma och inte kunnat tänka mig en pojke. Fast så känner kanske de flesta som fått en tjej första gången. Om man ska tänka praktiskt och ekonomiskt så är det himla bra att få två av samma kön då det kan ärvas så mycket. När jag packat ner Alvas urväxta kläder så har jag önskat litegrann att nästa bebis skulle bli en flicka så att de fina kläderna skulle få användas igen. Det hade varit otroligt sentimentalt att göra sig av med dom. Nu blir det ju perfekt då tjejerna är födda med bara en veckas mellanrum! Dock kommer en hel del nytt att köpas till lilla Siri ändå har jag en stark misstanke om.

Jag tyckte det var urskoj att köpa barnkläder innan och nu, nu är det ju dubbelt så roligt när vi har två töser! Mycket som inhandlas till Alva kan Siri ha sen och tänk att köpa matchande outfits till prinsessorna. Gulligt! :)

På tal om att matcha så kanske det är lite lökigt att ha likadana plagg som dottern, men det struntar jag blankt i för dessa snygga tröjor från Hampton Republic är nu beställda till både mig och Alva. Största barnstorleken till mig såklart!





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ