4 juni 2014

The New Me & Gravidbilderna

Jag fick mig en liten make over igår hos frissan! Såg ett reportage i Metro i förra veckan om blonda kändisar som gjort sig en aning mer glamourösa genom att mörka ner håret lite men ändå behålla ljusa slingor på längderna, och därmed inte få någon direkt utväxt. Jag har ju blont hår naturligt men gör blonda slingor för att få det lite ljusare och roligare i färgen. Nu kände jag mig trött på det och på utväxten som blir så trist nästan direkt. Tidningen med hår-reportaget togs med till frisören och vi kom fram gemensamt till nåt som skulle passa mig bra och såhär blev det!



 Det lades en mörkare toning i botten, aningen mörkare än mitt eget, och sedan några slingor av den färgen samt guldtoner i de ljusare längderna. Så det sparades både en del av de ljusare slingorna som fanns sen tidigare samt mina egna naturliga. Blev mer liv i håret. Min duktiga frisör gjorde så där snabbt och lätt även glammiga lockar (som man själv sen aldrig någonsin får till om man så står i sju timmar) och jag hade varit redo för röda mattan typ.


Jag tycker det är rätt stor skillnad mot innan och det ser verkligen glammigare ut! Känns bara väldigt ovant att ha mörkare hår men jag vänjer mig nog. Här ser ni mig ifrån söndagens kalas och gravidfotografering. Har ju helt glömt att visa några av bilderna här. Blir oftast på Instagram bilder kommer upp först eftersom det är smidigt och snabbt gjort. Men jag får ju inte glömma bort min lilla blogg! Därför visar jag upp några fler bilder här som Insta-följarna inte får se. Något extra ska ju de som följer bloggen ha tycker jag :)






Foto: Johanna Andersson

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ