23 juni 2014

Litet griffelfärg-projekt på Ikea-kök i barnrum & Så ser Alvas rum ut just nu

På nationaldagen fick jag påbörjat ett litet projekt i Alvas rum, att måla ena köksluckan på hennes Ikea-kök i griffelfärg, för att göra det lite coolare och unikt för henne. Jag hann måla ena sidan av luckan sedan satte värkarna igång och jag födde Siri på morgonen efter så inte förrän nu kunde projektet färdigställas med sambons hjälp. Det blev riktigt fräckt tycker jag!






 Dotterns rum går i svart, vitt, grått och lite rosa här och där. Under tiden jag varit graviditetsledig har hennes rum förvandlats en aning, möblerats om och fått en sänghimmel bland annat. Sänghimmeln fungerar just nu som en mysplats i rummet eftersom hennes säng är inne i vårt sovrum för närvarande men en ny fin säng ska köpas för presentpengar hon fick på sin tre-årsdag. När den är på plats kommer rummet att förnyas på lite olika sätt så då kommer antagligen fler bilder. Blir man någonsin helt färdig med ett barnrum? Vips så är det väl ett ungdomsrum man ska inreda om tiden fortsätter att gå så här fort :) 

Alvas rum just nu

Jag tycker att jag aldrig blir riktigt nöjd med rummet och kommer antagligen pyssla med både Alvas och Siris små krypin allt som oftast. Siris rum är ännu inte alls inrett så jag längtar efter att få sätta igång med planering och köpa fina möbler mm! Antagligen kommer hennes rum gå i pastellfärger till skillnad från storasyrrans mer "tuffa stil fast ändå med prinsesskänsla"-rum










4 kommentarer :

  1. Så fint hon har det och vilken idé med att måla dörren sådär;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja ibland är jag faktiskt lite kreativ :)

      Radera
  2. Gud så fint rum, gillar hon att vara där inne mycket?
    Jag gillar svart vitt mycket just nu, letar till och med efter en stor resväska som går i svart vitt ☺️👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hon älskar sitt rum och framför allt sitt kök och mysstället under sänghimmeln. Svart och vitt är en fantastisk kombination!

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ