18 juni 2014

En sovande bebis

Redan nu har nykomlingen i familjen, idag 11 dagar gammal och passerat 3000g, haft fler bra nätter än storasyrran haft på tre år! Även dagtid sover minsta prinsessan betydligt mycket mer än Alva, som bara tog nån liten tiominutare då och då, gjorde som bebis. Överlag är Siri Filippa, som hon ska heta, väldigt nöjd och belåten mest hela tiden hittills. Förutom lite magknip emellanåt. Att det kan vara så stor skillnad på två bebisar! Jag bara väntar på att Siri ska vakna hela tiden och vågar inte hoppas på att detta ska fortsätta. Att ha en bebis som sover fyra timmar i sträck per natt är en enorm lyx som vi aldrig fått uppleva tidigare och jag njuter av det hela ska ni veta. Klart jag ändå är trött av att sitta uppe och amma på småtimmarna men det är ju inget mot hur det var att vakna en gång i halvtimmen varje natt och sen inte kunna vila på dagen heller. Det finns säkert några som tycker jag verkat gnällig (ja inte vet jag hur folk upplevt mig) under åren med så lite sömn att galenskap varit nära men då har man nog aldrig själv upplevt hur det är att ha ett barn med stora sömnproblem, hur det knäcker både kropp och knopp och man går på endast viljans ångor. 

Alva sover numera mycket bättre och det är en dröm att nu ha två vackra flickor som faktiskt är lugna om nätterna. Låt detta bestå tack! :)

Siri Filippa:s söta små tassar

2 kommentarer :

  1. Låter underbart Eva! 💜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är otroligt vilken skillnad mellan Siri och Alvas sömnbeteende!

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ