2 maj 2014

Vårt "växthus"

Så kan jag äntligen få lägga upp bilder på vårt otroligt fina "växthus", eller snarare paviljong/lusthus, vad man nu vill kalla det. Jag har planerat, funderat, handlat och slutligen piffat klart. Det blev precis så fint som jag föreställt mig men fick ändå en liten glädjetår i ögat över hur otroligt bra det blev. Är så nöjd och hoppas verkligen ingen storm kommer och tar denna ljuvliga plats ifrån oss! Hela Valborg och 1:a maj har vi kunnat njuta av denna lyxiga, hemtrevliga oas i hörnet av vår vackra trädgård. Vi är lyckligt lottade och har faktiskt jobbat otroligt hårt de senaste fyra åren med att få ett gammalt och totalt nedgånget hus med försummad trädgård utan egentligen nånting att ta till vara på så vi kan med gott samvete vara stolta tycker jag. Nu har vi en sommar framför oss med en fantastisk trädgård, totalrenoverat hus och en liten nykomling i familjen som vi kan njuta av utan att behöva känna stress över projekt som måste göras. Lycka!

Före piffning


Efter piffning



En gammal köksö vi hade i källare blev vitmålad och är perfekt att ha i växthuset och ställa mat mm på!


Det finns ett album på Styleroom (här) där det finns produktbeskrivningar mm. 



1 kommentar :

  1. Vad fint det blev :) jätte kul att se. Förstår att ni kommer sitta och njuta där ute varma sommarkvällar :)

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ