6 maj 2014

Planering av barnkalas & Skön hemmadag

Åh vilken skön dag vi har haft, Alva och jag, idag! Det har varit regnigt och grått så att vara ute har inte varit sådär rysligt lockande varpå vi har stannat inne helt enkelt. Jag har dessutom ont i hals och öron och känner mig inte riktigt hundra så en lugn hemmadag var behövligt. Bakat lite macarons & sovit en rejäl stund på eftermiddagen har vi gjort bland annat, och haft besök av Alvas farmor. Stoppar i skrivande stund in en chokladmacaron i munnen...Mums!

Jag är nu på helt färdig med planeringen av Alvas kalas och har inhandlat det som går att förbereda redan nu. Jag vill vara ute i god tid med allt känner jag. Vad gäller just barnkalas så vill jag ordna en tillställning som är genomtänkt och har en tydlig färgkombination och nån form av tema som genomsyrar allt. Framför allt ska det spegla vad Alva tycker om eftersom det är hon som är huvudpersonen. Det behöver inte kosta mycket för att göra det lite sådär extra lyxigt och små detaljer kan gör så mycket. Alvas tårta, som än så länge är en hemlighet, kommer vara specialdesignad för henne, vilket låter mer avancerat och dyrt än det faktiskt är. Jag stegade helt enkelt bort till vårt närmsta konditori och diskuterade hur jag ville ha den tillsammans med bild på det jag vill ha på den. Inga problem var det och jag tror Alva kommer tycka den är superfin och bli lite överraskad. Ska bli kul att se hennes reaktion!


Tema, tårta, dekorationer mm kommer naturligtvis visas upp här på bloggen sen för bilderna lär bli väldigt vackra då en duktig fotograf (inom familjen) kommer fota hela kalaset.

Nu har jag några fler macarons att göra så goodbye for now!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ