26 maj 2014

Möhippehelg & Mors Dag

Vilken underbar helg jag har haft! I lördags var det möhippa för en av mina allra bästa och finaste vänner, Sanne, och hela dagen var så otroligt kul och lyckad! Hon blev verkligen chockad när vi överraskade henne på förmiddagen. Jag och Sanne träffades i fredags och gissa om jag var nervös över att råka försäga mig på nåt vis. Men hon anade absolut ingenting! Vi började med bubbel naturligtvis och sedan en fantastiskt god "knyt-brunch". Frågesport, många skratt och en tågresa senare så befann vi oss i Helsingborg på Chocolatte där vi fick göra tryffel och dekorera våra egna praliner. Det var så himla kul och himmelriket för chokladälskare som till exempel jag!


Små vackra mästerverk blev det!



Vi blev även bjudna på några olika praliner samt den godaste varma chokladen jag någonsin druckit! Den var magisk helt enkelt! Resten av dagen och kvällen blev det make-up-stylist som sminkade blivande bruden, musikquiz, snacksätning och en herrans massa prat och skratt. Verkligen en härlig dag på alla sätt och vis! Bruden verkade otroligt nöjd så det måste ju innebära att vi lyckats förgylla hennes dag rejält. Det är det minsta hon förtjänar min älskade Sanne!

Det blev dessvärre inte många minuters sömn på natten sedan trots att jag var hemma innan midnatt. Får nämligen en fruktansvärd halsbränna på kvällar och nätter. Det gör ont ända upp i hjärnan typ! Mycket obehagligt är det. Så jag var rejält trött igår på självaste Mors Dag. Fick en fullständigt ljuvlig rosa bukett som Alva hade valt ut själv till sin lilla moder och hela dagen hade vi det så lugnt och skönt här hemma med allmänt fix och mys i hus och trädgård. Inget slår att få vara hemma med familjen och njuta av vårt fina hem och härliga trädgård!


Idag har jag gjort sista shoppingturen på Väla/IKEA innan bebisen kikar ut. Sen lär det väl dröja år och dag innan jag hittar dit igen och kan gå i lugn och ro så jag njöt i fulla drag och stressade icke en minut! Sista grejerna till Alvas kalas på söndag inhandlades. Smått & Gott till mig själv blev det naturligtvis. Nåt litet till bebisen köptes också annars har vi för närvarande allt, utom spjälsängen som ska monteras ihop, som behövs för bebisleverans klart här hemma. Trädäcket där växthuset står fick en blomlåda med tjusiga växter i så nu är där riktigt fint! (Finns bild på instagram) Blir väl att jag lägger upp en del trädgårdsbilder här snart för nu har allt börjat växa till sig ordentligt och är värt att visa upp (tycker jag i alla fall). Och på söndag får jag äntligen avslöja hur Alvas tårta blev! Hoppas den blir lika fin som jag tänkte mig när jag beställde den *pirrigt* och att min planering med färger, dekorationer mm blir lyckad. Ska bli trevligt med mycket folk här hemma och jag hoppas inte bebisen tänker få för sig att vilja födas just den dagen. Lika bra att jag dekorerar och fixar det mesta som går att fixa dagen innan för säkerhets skull. Sen får gästerna helt enkelt komma hit och fira Alva utan oss i så fall! :)

Hopp i säng är det som gäller för mig nu! Ögonen går i kors så att säga.

Good Night 


1 kommentar :

  1. Ska bli mysigt på söndag! Håller tummarna att bebis stannar inne tills dess & att vi får fint väder!

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ