20 maj 2014

Hur bra kan man ha det egentligen?

Ja precis så känner jag det just nu. Jag har det nästan för bra! Oroväckande bra! Den där perfekta fredagen vi hade var bara början på en perfekt helg med jättemysigt konfirmationsfirande, fantastiskt god mat, lugn och skön söndag med familjen och lite allmänt fixande här hemma som vanligt. Gårdagen innebar en riktig fyndar-måndag på Netto då jag kom hem med både det ena och det andra till växthus, trädgård och hus. Visar inte allt som köptes just nu men är mycket nöjd med alla "fyndigheter"! Förutom att jag spenderade en del tid i den där affären så cyklade jag dessutom en runda på 9 km istället för att promenera, då jag får så rysligt mycket sammandragningar när jag går, vilket var ett snilledrag för jag fick knappt några protester från magen alls och det var bara så härligt att flyga fram med vinden i håret. Slut med promenaderna alltså!

Idag, tisdag, har min älskade lilla Alva varit hemma hos mig. Nattsömnen var urusel så jag var rädd att dagen skulle innebära mycket gäspningar och en alltför trött högpreggo-morsa för att ha en mysig och bra dag men så blev det inte! Vi har varit oväntat pigga hela dagen men tog det väldigt lugnt under fömiddagen och grejade lite här hemma bara. När sedan solen kikade fram vid lunch så blev det en liten cykeltur och hela eftermiddagen och kvällen spenderades i vår underbara trädgård! Bland annat har vi legat mycket i den här...



...en ljuvlig solsäng som är ett av Nettofynden jag skrev om. I skuggan av vårt lilla bedårande äppelträd, som nu är ännu sötare med gulliga ljuslyktor i, har man det otroligt behagligt ska ni veta. Nu blev det såklart ingen lugn & ro direkt med en tre-åring med spring och "galopphästande" i benen men vi har haft mysigt och kul i den där sängen ändå. Den gungar ju liksom, succé bara det! :D Hela familjen låg där nu under kvällen och sambon tyckte det var som att ligga på en filt i gräset fast ännu bättre eftersom man ligger betydligt skönare i denna än platt på gräset. Solsängen är väldigt låg vilket jag tycker är toppen då Alva kan kliva i och ur utan att riskera kraschlandning. Den väger väldigt lite och kan därför lätt flyttas runt var man vill i trädgården. Snacka om fynd! (Psst. Det finns en liknande variant på t ex Bauhaus om du inte hann knipa ett Netto-exemplar men den kostar knappt 1000-lappen istället.)


När dessa sötsaker till huslyktor ska tändas är väl inte riktigt klart men saken är den att de även dagtid och utan ljus dekorerar trädet himla fint. De kan ju också ställas på ett bord istället om man hellre vill det så jag kommer nog flytta på dom efter behov och tycke. 

2 kommentarer :

  1. Underbart att må så bra och trivas! :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns liksom oroväckande att ha det så här bra hela tiden! :D

      Kram

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ