9 maj 2014

Ge blod! Läget är akut

Vill bara snabbt kika i och önska er en fin fredagskväll & Helg samt uppmana er som kan men ännu inte kommit till skott, vågat eller funderar på att bli blodgivare att ta tag i det nu! Läget är akut på många håll i landet så det behövs många blodgivarhjältar! Jag fick själv blod när det blev komplikationer efter förlossningen och jag är så tacksam för att någon valt att skänka en liten del av sitt livsviktiga blod för att hjälpa mig. Kan verka som en självklarhet att vi alltid har tillgång till blod på sjukhusen men det är inte alltid så att blodlagren är tillräckliga.

Våga om du är rädd och ta dig tid om du inte "fått ändan ur vagnen" bara!


1 kommentar :

  1. Hej,

    Först måste jag bara kommentera på inlägget och säga att jag önskar att jag kunde göra det. Men det är en del krav man måste uppfylla för att få vara blodgivare va? Och dessutom tycker jag det är så obehagligt bara att ta blodprov :( Men bra gjort av dig!

    Sen skulle jag vilja tipsa dig om en tävling jag har nu inför Mors Dag. Priset är rätt lyxigt så det kanske kan vara intressant att vara med och tävla?

    Du kan vinna ett par örhängen i vit topas värda över 3000 kr. Om du eller dina läsare är sugna på vara med hittar ni tävlingen här http://jennifersandstrom.se/2014/05/08/tavling-for-mors-dag-historiens-forsta-bloggtavling/

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ