13 april 2014

Växthuset skulle varit uppe & Grind istället

Vi har haft en mycket effektiv helg minsann! Alva råkade av ren utmattning somna på soffan för några timmar sedan efter två riktigt dåliga nätter och sedan två dagar i princip mestadels utomhus med oss i trädgården. Tanken var att sambon skulle sätta upp växthuset i helgen medan jag skulle påbörja vårstädningen av trädgården men det blev inget växthus! Anledningen till det var att det blivit något fel vid hanteringen innan leverans så det är nu bara till att hoppas på en lösning redan imorgon. Vi längtar efter vårt nya växthus och hoppas det står emot vilken jäkla Sven-storm som helst! Nya fina möbler har vi beställt idag och de ska hämtas efter påsk nån gång. Att få piffa och inreda är ju så kul!

Här kan man se hurstort växthuset blir och var det ska stå.

Vårstädningen av trädgården har vi kommit igång med i alla fall och jag trodde aldrig för några år sedan att jag skulle älska att greja i trädgården så mycket som jag gör. Det är en fröjd att se hur fint det blir när man plockat bort ogräs, gamla löv mm. Det är mycket jobb men värt det i slutändan, Min rygg blir dock lite ledsen av det men jag försöker undvika tyngre grejer, det får sambon ta. 

Eftersom växthuset ligger på is en stund så gick Jesper på nästa projekt på vår semester-lista, vilket var att bygga en grind till garageuppfarten. Alva högg i med liv och lust och hjälpte sin pappa att mäta, såga och skruva. Hur kul som helst! Fin grind blev det också. Den ska bara målas vit sen är den klar. Check!


Imorgon blir det först läkarbesök med dottern (uppföljning av hennes sömnproblem), fortsatt röjande i trädgården såklart och förhoppningsvis kan de rätta delarna till växthuset hämtas. Fortsättning följer!

Dags för denna gravida kvinna att vila kroppen i några timmars sömn (hoppas på några fler än de senaste nätterna i alla fall).


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ