14 april 2014

Växthus, trädgårdsfix & läkarbesök

Idag löste det sig med de felaktiga delarna till växthuset så idag kunde sambon få upp en del! Imorgon borde det bli klart med andra ord, tjohoo! Dock blir det inte piffat och klart än på ett tag men då kommer fler bilder såklart.

 

I morse gick vi i ösregn till barnmottagningen för ett återbesök med dottern. Vi fick diskuterat både förkylningsastman men framför allt hennes allt annat än bra sömnsituation. De flesta barn växer ifrån sina sömnproblem vid ungefär ett års ålder men så är inte fallet med vår kära dotter. Hennes sovmönster är som det är och det lär vara så länge till antagligen vilket vi för länge sedan accepterat även om det är tufft många gånger. Alva vägrade blankt att medverka till nånting hos doktorn. Inte mäta, inte väga och absolut inte låta läkaren lyssna på hennes hjärta. Nu var det inte nödvändigt heller eftersom hon utvecklas precis som hon ska och inte har några fysiska bekymmer så läkaren tyckte inte vi behövde tvinga henne. En lagom bestämd liten dam vi har!! Läkarens reaktion när jag sa att Alva skulle få ett syskon i juni var rätt rolig faktiskt. Hon höjde på ögonbrynen, tittade på min mage och sa "i juni och det syns inte??" Nja syns gör det ju faktiskt nu men nåt vidare stor det är jag ju inte nej. 

Eftermiddagen spenderades sedan i trädgården såklart och vädret blev ju betydligt bättre tack och lov. Jag är väldigt nöjd över att vara klar med alla de stora rabatterna på framsidan nu. Bara gräset som ska klippas sen är det riktigt fint. Imorgon blir det till att fortsätta med resten av trädgården vilket borde ta några dagar till i alla fall. Förra året gjorde jag inte alls ett såhär grundligt jobb i trädgården men nu är jag ju ledig och vill inte stressa med nåt i onödan. Jag lyssnar på min kropp och tar det i en lagom takt för att vara höggravid inom några veckor. Två arbetspass kvar i påsk sedan är det graviditetspenning som gäller!

Good Night!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ