26 april 2014

Projekt måla & pollen attackerar sambon

Ny dag, nya projekt! En solig och helt underbar lördag har det varit tycker alla utom pollenallergiker. Min käre sambo mår inte alls bra ska jag tala om och han klarar inte av att vara ute p g a den enormt höga pollenhalten. Tycker verkligen synd om honom och alla andra som har det så tufft just nu med allergi!

Jag däremot har inga som helst problem med pollen så jag har med glädje vistats utomhus idag. Först storhandling på Maxi såklart (kylskåpet ekade oroväckande tomt nämligen) och två rundor till Rusta sen startade jag mitt målarprojekt. En gammal köksö som stått i källaren ett tag ska nu få bli vit och bo i vårt nya växthus. Skötbordet som vi haft sen Alva föddes ska också få bli vitt vilket jag hade tänkt göra för länge sen men det har liksom inte blivit av bara. En perfekt målardag har det varit och jag tänkte göra projektet färdigt imorgon förmiddag om allt går enligt planerna.



Grundmålning avklarad

Hoppas ni haft en skön lördag!

1 kommentar :

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ