25 april 2014

Pinsamt många besök & snart är växthuset färdigpiffat

Man kan undra om det är nåt fel i huvudet på mig som nu besökt Netto, och knappast kommit tomhänt därifrån, fyra gånger på tre dagar! Nu är det slut med det på ett tag för de fynd jag gjort är jag mer än nöjd med. Personalen tycker nog jag är lite knasig. Fast jag kan omöjligt vara den enda som varit på fyndjakt där denna veckan eftersom det varit ovanligt mycket fint att köpa. Utöver alla kuddar, kökshanddukar mm som jag köpte i tisdags så inhandlades tre fina olivträd där i tisdags då de såldes till riktigt bra pris. Saken är den att jag, förra våren, svor att aldrig mer ha några olivträd eftersom de inte blir riktigt fina efter vinterförvaringen. Till saken hör att jag inte kunnat förvara dom så som de faktiskt ska förvaras under vinterhalvåret men nu kan jag det i och med växthuset så ett sista försök gör jag. Skönt då att man inte har betalat alltför mycket för träden ifall det går åt pipsvängen igen!

Igår köpte jag ett lager med vackra svarta och vita glas då de gamla vi hade börjar gå sönder och har behövt slängas ett efter ett, samt två matchande glasflaskor som är perfekta att ha saft eller kallt vatten i.


Spana in den snygga oljelampan och korgen med kuddarna!!

Sista besöket (för denna veckan i alla fall hihi) gjordes igår och då kom jag hem med mycket snygga handdukar som passar perfekt i badrummet i källaren som har stjärnor på mattorna. En liten svart lädermatta blev det till hallen på ovanvåningen också. 


På bilden med oljelampan får ni en sneek peak på mattan som vi lagt i vårt nya växthus. Imorgon påbörjar jag ett litet projekt som ska ställas i växthuset och inom kort köps de sista piffningsgrejerna sen får jag äntligen visa upp vårt helt underbara växthus!! Jag kan knappt bärga mig för det blir otroligt snyggt (om jag får säga det själv) och tusen gånger bättre på alla sätt och vis än det förra som stormen Sven tog. Så nån mening med den där stormen var det nog fast att det kändes otroligt tråkigt när det hänt. Jag lovar många bilder på det färdiga resultatet sen och det blir ett album på Styleroom också naturligtvis.

Idag har Alva och jag varit lediga och haft en mysdag. En tur till underbara Hembygdsparken blev det på förmiddagen och sedan har det varit ärenden och trädgårdsmys. Ikväll har det grillats och vännen Kleffi blev bjuden på god måltidsstund i växthuset. Perfekt att ha detta extra rum som går att sitta i redan såhär tidigt på året. Underbart har vi haft det! 

Hoppas er fredag varit fin på alla sätt och vis.

Nya tag, nya projekt och ny härlig dag väntar imorgon!






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ