9 april 2014

Ledighet & Semester!

I morse gick jag av det sista jourpasset för denna veckan och ser nu fram emot lediga dagar. Dessutom har jag fått semester fr o m fredag och fram till Långfredagen. Underbart! Sambon ska också vara ledig nästa vecka för då ska bl a vårt nya fina växthus sättas upp. Lite nya möbler mm måste inhandlas dessutom så vi får det riktigt mysigt därinne. Hoppas vädret blir någorlunda bra så vi kan vara ute mycket i trädgården hela familjen. Det har ju bara regnat och blåst nu i två dagar så lite sol nästa vecka hade suttit fint.

Jag ska alltså bara jobba två pass i påsk, sedan är det gravledighet som gäller! Känns urmärkligt men behövs verkligen. Har ont i ryggen efter en mycket tung patient som vi hade igår och dessutom är jag rysligt tungandad. Försöker hålla igång och tänker att det inte blir bättre av att tänka så mycket på det. Är lite obehagligt bara att inte kunna dra djupa andetag riktigt. Även om magen är liten så trycker det tillräckligt mycket mot lungorna nu ju.

Dottern är hämtad från förskolan och får nu en lång skön ledighet tillsammans med sina kära föräldrar. Det blev kramkalas med både kompisar och de goa "fröknarna" innan hon gick hem och inte skulle få träffa dom på länge. Medan lilla gumman vilar så passar jag på att njuta av en cappuccino, blogga lite och läsa några rader ur Bilbo som jag är mitt uppe i nu. Jag märker tydligt att jag sover lugnare när jag läser lite varje dag. Måste säga att filmerna (de två som hittills kommit ut i alla fall) är tusen gånger bättre än boken! Dessutom är det otroligt mycket som gjorts om och lagts till utifrån boken men det har bara blivit bättre. Så ni vet :)


Önskar er en ritkigt skön onsdag och vill även påminna om tävlingarna som pågår här. Du hittar dom i sidomenyn och var gärna med och vinn fina priser!

2 kommentarer :

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ