8 april 2014

Att inte vara så förtjust i påskpynt & Tips på alternativt påskris

Jag gillar inte påskpynt. I varje fall inte alla dessa färgglada fjädrar, ägg mm som affärerna fylls med. Alva fick två fina färgsprakande ägg att ha på sitt rum men vad gäller övriga huset så blir det inget med sånt där. Jag gillar lite mer naturtrogna färger på fjädrar och pynt som är speciella och som man längtar tills man får plocka fram även nästa påsk, och nästa, och nästa. Men nåt sånt pynt har vi inte haft så därför blev jag så rysligt glad när jag plötsligt sprang på sååå söta små påskaskar i plåt (Netto såklart)! Istället för ägg så föredrar jag dessa. En står på tallrikshyllan medan den andra gör påskfjädrarna sällskap på matbordet. Påskfjädrarna hittade jag på Åhléns.


Visst är dom för söta? 


Eftersom sambon är pollenallergiker så vill jag inte ta in något björkris (snällt av mig, eller hur) så jag gick istället ut i vår trädgård för att hitta ett alternativ till traditionellt påskris. Dött konstgräs är faktiskt lika vackert som levande och är mycket nöjd med resultatet. Fick föreslagit att man tar in björkris men inte sätter det i vatten för att slippa allergiska besvär och det är ju ett bra tips men jag tycker faktiskt att "mitt" ris är vackrare än outslaget björkris om jag ska vara ärlig :)





Nu ska jag alldeles strax bege mig ut i regnet för det näst sista jourpasset innan jag går på gravledighet! Känns väldigt märkligt men ska bli otroligt skönt. 

2 kommentarer :

  1. Så fint! Saga gillar färg så hon valde en massa färgglada fjädrar att ha på sitt rum, medan jag inte är så mycket för att blanda så i år blev de bara vita fjädrar :) Och jag förstår att de ska bli skönt att gå på "gravledighet", du får passa på att vila så mycket du kan. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alva fick några färgglada ägg till sitt rum i alla fall hehe :)

      Jag ska försöka vila men det är svårt när man har myror i brallan hela tiden :D

      KRAM!

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ