21 april 2013

Trädäckspremiär & Effektiv Dag

Denna soliga och ganska varma söndag har spenderats mestadels i trädgården. Medan sambon jobbat hårt med förrådsbygget så har jag varit grymt effektiv och är nu väldigt trött men nöjd med mig själv och denna härliga dag!. Storhandling på Maxi med en Alva i vagnen som styrde och ställde, sedan blev det bus i trädgården medan syrran, trädgårdsmästaren, kom hit så jag kunde ha en frågestund angående klippa eller inte klippa vissa växter. En del har jag koll på numera faktiskt men det är minsann mycket jobb med en trädgård och att hålla reda på när allt ska beskäras mm!

Dottern sov hela en och en halv timme idag och jag börjar nu förstå hur det är att ha ett barn som faktiskt sover ordentligt på dagarna, något jag absolut kan vänja mig vid! Hade Alva sovit som hon gör nu när hon var bebis så hade jag orkat massor under min föräldrarledighet och hängt med på ÖF mm mm men nu var det ju inte så och jag kan bara konstatera att jag hade inte kunnat göra mer än jag gjorde. Skönt konstaterande nu när jag kan jämföra hur det är att få lite "egentid" mitt på dagen när barnet sover så ni som har 2-3-timmars dagssömtutor ska vara väldigt glada och tacksamma för det :) På den stunden hinner man ladda många batteri och få mycket gjort!

Mina älskade gröna chinos kunde jag nog ha på mig varje dag om det gick
 
Blev visst ett litet sidospår där. Under dotterns långa sovstund hann jag städa trädäcket, torka av bord och stolar, plocka fram dynor, plantera några blommor, klippa till några växter i rabatten mm. Det blev så väldigt fint! När väl sovstunden var till ända så fick jag ett ryck och putsade faktiskt fönsterna utvändigt vilket jag tänkt göra hur länge som helst. Det gick så fort när jag väl kom igång och tjusigt värre med nyputsade fönster. Effektiva jag denna dag!



Mitt i fönsterputsningen kom min fina vän Sanne på besök och naturligtvis blev det premiärfika på trädäcket i solens sken. Magnifika och fantastiskt goda cupcakes i fyra olika smaker hade jag inhandlat och de uppskattades av oss alla. En runda till lekparken hann vi också med innan alla inomhussysslor tog vid. Och minsann har jag lyckats få till en uppiggande bränna i nyllet nu efter allt spring i trädgården!

Nu är jag helt slut som ni förstår så det blir snart hopp i säng för min del.

Hoppas er söndag varit lika härlig som min och ha en bra början på den nya veckan!

2 kommentarer :

  1. Hej! Tack för din snälla hälsning hos mig!
    Låter att du har också haft en härlig söndag!
    Jag fattar bra vad du menar att kunna få lite egen tid!
    När Leyla var liten så var hon som fast klistrat på mig! Jag kunde inte ens gå på toa utan att hon följde med så jag var SÅ glad om hon sov på dagarna:) Hon sov på nätterna också men hon var alltid uppe med tuppen, sex tiden på morgonen:/

    Önskar dig en trevlig början på veckan!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  2. Oj, vilka härliga bilder :-)

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ