9 april 2013

Nya friska tag & R.E.D.D-utskick

Alva är helt frisk! Inte ens en liten hostattack får hon längre och aptiten är verkligen tillbaka! Hon äter som en häst rent ut sagt och inte så konstigt att hon behöver det efter all vikt hon tappat. Två rejäla sjukrundor inom tre veckor är tufft för en liten tös. Härligt att se henne så pigg och glad igen, inte bara matta, trötta och febriga ögon. I natt sov jag också bättre tack och lov. Var totalt utpumpad efter mardrömsritten igår och mådde dåligt hela dagen. Somnade med Alva vid lunch men blev inte bättre så jag gick till sängs redan klockan sex faktiskt och sov en timme för att sedan vara vaken en stund och somna igen. Otroligt trött alltså.

Vi fick gulligt besök igår av en gammal vän till mig och hennes son som snart ska bli storebror. Verkligen mysigt även om jag var lite gäspig emellanåt. Ska beställa tid på vårdcentralen också då jag fått ett konstigt tryck på halsen, ungefär där sköldkörteln sitter liksom, och det stramar och har sig. Jag ser mycket cancer och skit i mitt arbete så jag vill nog kolla upp detta så fort som möjligt även om risken är liten för att det är något allvarligt. Vi får se vad doktorn säger och tar han/hon inga prover som visar just sköldkörtelns aktivitet så går jag bannemej till nån annan! Det ska mycket till för att denna mamman ska gå till doktorn så då ska de bannemej ta prover och reda ut det ordentligt!

Imorgon är det dags för jobb i dagarna tre och jag är äntligen ifatt med allt här i hemmet som kommit lite på efterkälke under alla sjukperioderna. Fick ett utskick från R.E.D.D idag förresten som var i samarbete med Oriptan som är en migränmedicin. Jag har inte migrän men tycker det är toppen att få reklam på detta viset och även om det inte alltid är något som passar in på just mig. Fick också en liten provflaska med duscholja från Sebamed som jag varit lite nyfiken på sen innan. Den ska absolut införskaffas snarast för den var underbar både till doft och konsistens. Huden är väldigt mjuk och skön nu så tummen upp!



Det är så roligt att lyssna på Alva nu förresten för hon sjunger massor och kan verkligen hur mycket text och ord som helst i urmånga visor! Hur i hela friden gick det till och vad hände? Det har bara sagt poff sen sjunger hon med och kan så många sånger att jag blir mer än förvånad och stolt såklart. Kanske hon blir en riktigt duktig sångerska när hon blir stor och vågar följa sina drömmar mer än vad hennes fega sjungande mamma gjorde? :)

Kram och godnatt!

4 kommentarer :

  1. Sebamed är kanon! ;) Det här med Oriptan är nytt för mig, även om jag ganska ofta har migrän... jag brukar dock avleda den med vila och paracetamol som tur är - men det tar ju sin tid...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kanske det kan vara intressant för dig att prova Oriptan?

      Radera
  2. Älskar redd utskicken alltid lika kul kram Diana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det verkligen!

      Kram

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ