24 april 2013

Kan inte komma på nån rubrik

Onsdagen är snart förbi och den har varit riktigt skön på många sätt. En bra dag på jobbet (som det oftast är tack vare mitt fantastiska arbete och underbara kollegor), snälla kommentarer från några av er mm. Ingen mat skulle lagas i afton och inget att städa, stryka eller tvätta här hemma så vi har bakat muffins och bara haft det mysigt. Det blev en del god muffinssmet (den innehöll 70%-ig choklad så den var helt lagom söt, inte så sötsliskig som smet annars kan bli) och en halv muffins drygt men sen kände jag att det räckte för min del. Har ju dragit ner rejält på sockret numera och det känns himla bra!

Mindre bra är det med delar av min lilla kropp. Berättade ju för ett tag sedan att jag har en märklig känsla, tryckande och stramande, på halsen och det har även gjort ont då och då. Häromdagen upptäckte jag en knuta nära där det stramar och trycker, liksom på nyckelbenet. Det är en hård men ömmande knuta och jag undrar ju såklart lite vad det är för något. Dessutom har jag ont i mina leder, framför allt i händerna, och känner mig öm på vissa delar av kroppen där hud ligger nära skelettet (bröstkorgen bl a). Något står nog inte helt rätt till så på fredag blir det ett besök hos doktorn faktiskt. Det ska mycket till för att jag ska beställa en tid men nu behövs det tycker jag!


 
 
Jag är nog en aning lite tröttare än jag brukar vara men det kan ju bero på många saker (som att dottern sovit uselt nu igen) och stark är jag ju bevisligen efter gårdagens träningspass. Så jag oroar mig inte alltför mycket hittills!
 
Imorgon är det tjejkväll här i stan och jag & min fina vän Annika ska dit för att kolla i butiker, kanske dricka lite bubbel, prata massor och äta något riktigt gott. Ska bli kul och mysigt! Alltid roligt att få piffa till sig en aning sådär en torsdag :)
 
 
Hoppas ni haft en riktigt fin dag!
 
 
 



4 kommentarer :

  1. Hoppas verkligen att du får rätsida på vad det nu än är som inte står riktigt rätt till i din kropp. Tänker på dig och håller tummarna för att det löser sig relativt smidigt och snabbt. Kramar

    SvaraRadera
  2. Bra att du tar tag i det Eva. Jag är oxå sån som drar på det. Då ses vi kanske på stada ikväll:) jag hoppas på lite fynd. Får se vad det blir.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg dig aldrig på stan ju! Hittade du några fynd? Jag fyndade, som vanligt, lite mer än planerat :D

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ