17 april 2013

Jackor & orkidéer

Solen har värmt så fantastiskt idag och det har varit lite trist att jag mest varit inomhus i eftermiddag för att vila inför kvälls- och nattpasset. En runda till lekplatsen med Alva innan förskolan fick vi till i alla fall. Det blev premiär för hela två nya vårjackor idag! Har lyckats hamstra några nu under vintern och bara längtat efter att få använda snyggingarna. Synd att vår- och sommarsäsongen är så kort när man har så många fina jackor! Snacka om i-landsproblem! Bara en jacka kom på bild idag men den andra lär ni få se mer av sen. Den är glittrig förstår ni och det gillar ju jag som ni vet. Detta är min "skinnjacka" från H&M som jag fyndade för några månader sen. Riktigt fin! Tröjan är från Gina.


Alva var på "prova-kläder-och-skor"-humör idag så hon fick på sig mina ballerinaskor och en glittrig sjal ("Fiiiiint" som hon säger) sedan stod och och vred sig framför spegeln, helnöjd med resultatet verkade det som. :)



Jag måste ju också berätta hur stolt och glad jag är över att jag lyckats hålla våra nya orkidéer vid liv! Jag har aldrig varit vän med denna vackra blomma tidigare men nu gjorde jag ett sista försök och tänk, det har kommit både nya knoppar och blommor! Det jag gjort nu som jag inte gjort mina tidigare försök är att de får stå i vattenbad över natten ungefär en gång var tionde dag. Hoppas jag kan fortsätta att hålla dem levandes och så vackra! Gjorde förresten finfina Netto-fynd idag men de får visas upp imorgon.

Ellie "the surkatt" ville tvunget vara med på ett hörn



2 kommentarer :

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ