23 april 2013

Himla nöjd med mig själv & sten

Såååå nöjd med mig själv är jag denna afton! Hela dagen har flutit på himla bra men efter lunch höll jag på att somna ståendes på ett ben och det höll i sig även efter jag kommit hem. Jag hade planerat att sticka till gymmet och för en sekund var det nära att jag lät bli. Men något som är oerhört coolt att upptäcka är hur pigg man blir av att trotsa den där fördömda tröttheten, klä på sig träningskläderna och fara iväg ändå. När jag dessutom kände mig så himla stark under träningspasset så blev jag riktigt nöjd och tillfreds med mig själv. Ännu mer sporrad till träning och en hälsosam livsstil blir man ju också av att märka vilken skillnad det har på både kroppen och knoppen! Kan alltså varmt rekommenderas om du inte har kommit till skott än och behöver motivation!

4,8 km med River Run-program på löpbandet (olika stigningar i intervaller) i ett riktigt bra tempo sprang jag och dubbla sträckan hade jag nog bannemej orkat med om jag velat. Lite mage och armar blev det sen och avslutade med 2 minuter planka! En så grymt härlig känsla att klara hela två minuter för det har jag nog aldrig ens försökt mig på innan. Det bara gick liksom! Nu kanske ni som läser klarar plankan i tre minuter men det vill jag inte höra nu när jag är så lycklig över detta :)

Till något helt annat. Idag fick vi en stenleverans! Det ska läggas om och läggas till sten lite här och där snart nämligen. En ganska stor hög blev det och en gigantiskt säck med sand. Det ursnygga entré-taket lär komma i nästa vecka men det verkar som att vi måste avvakta med att sätta upp det innan målandet av huset är klart. Lite trist att vänta såklart för jag är så spänd på resultatet men vi får väl se hur det blir med det hela.


Nu önskar jag er en god natt och en angenäm morgondag!
 

4 kommentarer :

  1. Oj oj oj vad snyggt det kommer bli! Vi får ju nästan bestämma vår date hemma hos er så nyfiken jag blir:)
    Blir riktigt taggad bara av att läsa om din träning iDag! Det är många gånger så att när man känner sig riktigt trött och sleten så orkar man mer än man tror och får en massa energi som man inte trodde fanns! Föresten, jag tror att mitt rekord med plankan är 30 SEK???!!!! Haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Men 30 sekunder är ju bra ändå! :)

      Det är klart vi kan vara här ju! Trädgården passar bra att springa runt i för barnen om vädret tillåter ju och så fikar vi och myser lite. Tycker jag låter kanon!

      Kram

      Radera
  2. Vad duktig du är :) kram Diana

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ