16 april 2013

Finaste sommarjackan!

Oj oj jag har köpt något fantastiskt fint idag! Efter jobbet susade jag till KappAhl för att nödinhandla strumpor (som det på nåt mystiskt sätt försvinner massor av på förskolan eftersom det är svårt att namna strumpor) och tänkte passa på att kika lite efter nåt att ha på mig i helgen då vi är bjudna på dop. Det är en av mina allra bästa vänners son som ska döpas och detta ser vi mycket fram emot! Jag älskar att klä upp mig och få fixa till mig ordentligt men det sker ju alltmer sällan tyvärr så alla tillfällen är varmt välkomna! Nån klänning eller så var jag inte direkt ute efter. Ja egentligen visste jag inte vad jag var ute efter men jag har tänkt ha på mig vita jeans i alla fall. Mycket snyggt hade det fått in men det som jag föll som en kägla för var denna urvackra sandfärgade linnejacka med pärlor och nitar på bröstfickorna. Det stod mitt namn över hela den! ❤ Jag kommer förhoppningsvis vara riktigt tjusig på dopet med denna sötsak på mig och förresten kommer den användas hela sommaren lång (låt det bli en megalång sommar tack)!

Har du köpt nån ny vår/sommarjacka eller nåt annat till sommaren som du är väldigt glad för?



Strumpor till dottern kom jag faktiskt ihåg att köpa trots störtförälskelsen jag drabbades av :) Kikade som hastigast på Newbies kläder och önskade mig plötsligt en liten dotter till för käraste nån så mycket fina små klänningar de hade fått in! Nästa gång, om det nu blir fler bebisar i detta hus, så ska jag köpa massor med Newbie-kläder har jag bestämt mig för.

Det var tisdagens tankar det ja! Hoppas er dag varit fin och varm precis som här. 18grader har det varit så helt plötsligt känns det som sommar utan att ha varit någon direkt vår. Men ja klaga tänker jag då rakt inte göra. Full av energi är jag just nu och det är en fullständigt genomhärlig känsla!

Kram


6 kommentarer :

  1. Det är så kul när man hittar något som man fastnar för sååå:)
    Det här med 15 timmar på dagis nu är jag själv som valt, han hade fått fortsätta gå heltid fram till bebis är 2 månader men jag vill ha han hemma mycket nu innan bebis kommer så vi kan slappa och göra roliga saker tillsammans:) som att träffa er;) Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det kul! Ok, jag hade ingen koll på vad som gällde under graviditetspenning nämligen. Ja, nu ska jag genast kolla upp några datum som passar för vår date. Vi får minsann lägga på ett kol nu om vi ska hinna innan bebis tittar ut. Fast vi måste ju träffas efter det också såklart!

      Kram

      Radera
  2. Hej!
    Tackar för din hälsning hos mig!
    Oj, har KappAhl fått in så snygga jackor! Den med vita jeans blir perfekt:) Jag har inte handlat nått till sommaren än men det kommer väl hända!
    Har en riktigt fin onsdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den jackan kom in nu i veckan och mycket annat sommarfint har hittat in där!

      Hoppas du haft en fin dag!

      Kram

      Radera
  3. Men så snygg och så skön den ser ut att vara :-) Jag har dock inte köpt ett enda sommarplagg men det får bli senare då jag vet vilken storlek jag hamnar på :) Och angående strumpor, här är det här hemma dom försvinner, haha och jag skyller på tvättmaskinen. Den måste äta upp dom liksom ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen superskön! Så mjuk och go att jag nog kommer ränna runt i den mest hela sommaren (hoppas på bra väder nu då). Förstår att du avvaktar med sommarköpen :D Hehe, jaså det är hemma hos dig dom försvinner? Jag är kontrollfreak och har stenkoll på alla Alvas strumpor så det gör lite ont i mig när de försvinner på dagis stup i kvarten. Inte så konstigt att det blir så med alla ungar och deras strumpor!

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ