11 april 2013

Energi & härlig träning

Idag kom jag hem från jobb och kände att jag hade massor med energi över. En otroligt skön känsla som sällan infunnits sig de senaste två åren. Jag bestämde redan igår att jag skulle till gymmet idag men det blev ett betydligt tuffare och bättre pass där än jag nog trodde igår. Toppen! Drygt 4 km på löpbandet, styrketräning med fokus på mage, lår och rumpa, lite armar och axlar för att sedan avsluta allt med plankan. Rejält svettigt och stundtals lite tortyrkänsla men ack så härligt! Nu är jag så skönt trött i hela kroppen och lär somna gott denna afton. Jag märker så tydligt att jag mår som bäst när jag tränar regelbundet och suget efter träning är stor. Sötsuget är betydligt mindre nu efter att jag ändrat min kost en del och försökt minimera det dolda sockret och hållit mig ifrån att äta alltför mycket godsaker och bakverk. Men totalförbud mot det kommer jag aldrig införa utan sunt sockerförnuft, bra kost och träning är min melodi!

Imorgon är det äntligen fredag igen! Ska glittra lite extra på jobbet såklart och ser fram emot helgen då mycket kommer hända med förrådsbygget och vi får besök av min barndomskamrat Bea och hennes tre flickor. Alva kommer vara överlycklig och ja jag också såklart som får träffa en kär gammal vän.

 
 
Ps. Ni glömmer väl inte att tävla i mina fina tävlingar?? Stor vinstchans i armbandstävlingen t ex! :)
 
 
 

10 kommentarer :

  1. Åh vad sugen jag blev på att dra till gymmet nu bara för att jag läste det här... Ska bannemig boka en tid här uppe på vårt nya gym - man har tillgång till lokalerna dygnet runt om man köper kort där - så det får det nog bli snart. Är väl på tiden nu, haha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vsd roligt att du blev inspirerad! :) Det är absolut på tiden att du kommer igång då tycker jag. Heja dig!!

      Radera
  2. Härligt med ett tufft gympass! Och härligt att känna att du har lite energi över :-D Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så här mycket energi önskar man ju fanns varje dag :)

      Kram!

      Radera
  3. Duktig du är :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Åh, så härligt det lät med ett träningspass, så duktig du är. Jag längtar verkligen efter att få börja träna och komma i form nu :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen härligt att träna, särskilt efteråt ;) Det ger sån energi. Förstår att du är sugen på att träna nu och snart kan du ju det också! :)

      Kram

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ