18 april 2013

Doktorsbesök

Huuu vilken träningsvärk jag har i den bakre delen :) Hemmaträning går inte av för hackor! Ska alldeles strax bege mig till jobbet för sista jourpasset för denna veckan sedan är det äntligen freeeedaaag! Längtar till imorgon då min fina barndomsvän kommer hit. Idag har Alva och jag varit hos doktorn på öron-, näsa-, halsmottagningen. Vi hade remiss dit för att kolla så det inte är en polyp som stör Alva i sömnen. Inte så troligt men det skulle ändå kollas upp. Alva var verkligen så lugn, som alltid när vi är hos doktorn, trots att han tog på sig en riktigt skum sak på huvudet med en lampa på som lyste in i näsan och munnen på henne. Lite rädd blev hon när en grej från taket skulle kolla in i hennes öron men det gick verkligen jättebra alltihop och de var mycket imponerade över hennes lugn. Man hittade ingen polyp som väntat med väl en katarr (vätska i örat) i hennes vänstra öra, antagligen sviter efter den hemska infektionen hon hade för ett tag sedan. Ingen fara med det vi behövde bara vara uppmärksamma på att hon verkade kunna höra nåt med det örat. Återbesök om tre månader och en ursöt glittriga liten ödla gick vi därifrån med och Alva var helnöjd! Ja jag med såklart!

Läkaren frågade såklart en del om hennes sömn och när jag berättade så undrade han hur vi hade orkat med dessa svåra sömnproblemen så pass länge. Det är ju "psykisk tortyr" som han sa och ja jag kunde bara hålla med. Det har varit skitjobbigt rent ut sagt och många tårar har fällts men vi har ändå tagit oss igenom varje dag på nåt sätt och nu har nästan två år gått. Helt otroligt! Det är fortfarande flera uppvak på nätterna men det är uthärdligt vilket vi är hel och fullt nöjda med! Här begärs det inte alltför mycket för att vi ska vara glada förstår ni :) Viktigast är att Alva är frisk och mår bra!

Nu ska jag svepa min smoothie och sen cykla i blåsten mot jobbet. Ha en finfin kväll och glöm inte tävla om armbandet! Det är stor vinstchans nämligen eftersom oerhört få tävlande (vilket jag inte förstår för det är himla snyggt tycker jag-armbandsgalningen).

2 kommentarer :

  1. Hej! Det här inlägget läste jag med stor intresse!
    Min äldsta dotter, Sanna, var sk. öronbarn, hon hade "limöron", vätska bakom trumhinnorna. Hon började få öroninflammationer när hon var 6 månader gammal och fick alltid direkt en ny inflammation när antibioter tog slut. Hon hade två operation i Finland och en här i Sverige att sätta rören i öronen. Hon växte ur från "limörat". Vi hade många sömnlösa nätter innan de upptäckte det. Sanna hade öronproblem -90.
    Men om jag har fattat rätt så gör man inte så mycket för öronen längre oftast man låter de läka själv eller är jag helt ute o cyklar?!

    Har rullat lite ner också...snygga kläder du har, gillar verkligen din skinnjacka!
    Har en skön kväll!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså din dotter var ett öronbarn. Det har jag alltid varit så rädd för efersom man hört så mycket om just sånt. Alva har, tack och lov, bara haft öroninflammation en gång hittills men den gången var hemsk! Då fick hon faktiskt antibiotika men annars brukar de nog låta det gå över av sig själv.Katarren hon har nu gör tydligen inte alls ont utan är som att ha lock för örat så det är ju skönt. Varför hon sover så dåligt kommer vi nog aldrig att få veta utan det är nog mycket genetiskt, efter mig, med nattlig oro som är inblandat i det hela. Vi är så glada över att de inte hittar nåt medicinskt fel på henne i alla fall även om det hade varit skönt med en förklaring av nåt slag.


      Tack :)

      Trevlig kväll till dig också!
      Kram

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ