13 april 2013

Bay Run & Bygge

Lördagar är ju alltid så härliga (när man är ledig på helgen i alla fall)! Man vet att nästa dag är man också ledig till skillnad från söndagens våndor :) Vi vaknade tidigt idag allihop. Ja förresten, hur kommer det sig att när det vankas jobb och dagis ja då sover lilla dottern så himla gott tills vi måste väcka henne men när vi är lediga vaknar hon innan klockan slagit sex av sig själv? Märkligt fenomen och det kanske är fler som känner igen det där?? Efter frukost for sambon ut genom dörren i arbetskläder för att fortsätta arbetet med förrådet. Dörr och fönster finns nu och han har grävt som bara den för att få ner vattenrör från hängrännorna som ska gå till husets dagvattenbrunn (tror jag det heter, är inte så haj på sånt där) samt att en elkabel ska dras till förrådet. Vi ska ha en separat elcentral där nämligen så vi kan styra utebelysningen därifrån bl a. Ett framtida spa som ska finnas på trädäcket (som snart ska byggas bakom förrådet) är också bra att planera in för redan elmässigt tycker vi. Taket på förrådet ska också hinna bli klart idag. Nu längtar vi till fint väder så vi kan måla förrådet och trappan snart! Där ska jag vara med på ett hörn nämligen. Kul! Jag gillar att måla!

Vid nio-tiden lämnade jag Alva hos Goggi så jag fick handlat lite förnödenheter och sen bar det av till gymmet en kort sväng. Blev bara 30 minuter på löpbandet med ett Bay Run-program med stigningar. Kände mig stark under tiden men nu är jag väldigt konstig tycker jag. Mår skumt liksom, illa och så alltså. Blir säkert bättre snart. Skönt var det att få springa i alla fall! Lunchen var värd att förevigas med en bild såklart då jag gjorde en smarrig lunchtallrik med sill, avokado, vattenmelon mm mm. Mycket gott!!

 
Nu blir det att väcka lilla stumpan som faktiskt sovit länge såhär på dagen. Ovanligt och jag anar hur bra de som har barn som alltid sovit mer än en halvtimme på dagarna har det. Alva som nästan aldrig sovit mer än 10-45 minuter på en hel dag sen hon föddes. Piggelin till tösabit! Fast nu börjar det nog vända med den där sömnen verkar det som. Även nätterna är ju inte sådär vansinnigt tuffa längre (ta i trä).
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ