4 april 2013

Bakslag

I förmiddags var Alva pigg och glad så vi trodde hon var på bättringsvägen. Vi gick en liten runda för att mata ankorna och få lite frisk luft. Matlust har hon ingen och magen gör ont på henne fortfarande. Tack och lov så dricker hon väldigt mycket så det känns himla skönt. I eftermiddags blev hon väldigt hängig igen och såg heeelt färdig ut. Jaha då har feberhelsiket kommit tillbaka igen! Snoret rinner och host-skitet har blivit värre igen. Stackaren är ju totalt slut! Nu när vi trodde det var färdigt med sjukorna. Är orolig i mammahjärtat över detta eländet och vill att min lilla älskling ska få vara frisk! Hon har magrat rejält, både från första sjuk-rundan och nu, och det är gräsligt att se. Tänk så många mammor som måste se sina barn magra av svält och sjukdomar...det har jag tänkt på mycket nu när jag sett Alvas lilla runda goa mage försvinna. Så hemskt och jag skänker en tanke till varenda mamma på denna jord som behöver se sitt barn tyna bort och inte kan göra något åt det. Vilken obeskrivlig förtvivlan det måste vara...

Mm perspektiv är inte dumt! Nu ska jag lägga mig och hålla om min numera lite tunna och högt älskade lilla dotter.

Ankorna fick sig ett skrovmål idag

3 kommentarer :

  1. Men lilla Alvahjärtat då! Inte nu igen! Jag tycker att ett samtal med doktorn är på sin plats för säkerhets skull med uttorkningen. kram till er!

    SvaraRadera
  2. Usch då, hoppas nu hon kryar på sig och att ni får en bra Fredag. KRAM på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du och detsamma!!Idag har Alva mått bättre och ingen feber så hurraaaa! :)

      Kram och ha en bra helg!

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ