12 mars 2013

Vem, var, hur & när?

Jag är inne i en ytterst märklig period just nu. Förvirrad, orolig i själen, rastlös och oerhört sångsugen! Jag kunde haft mycket mer att göra som sångerska om jag bara tog tag i det och verkligen försökte komma någonstans med det hela! Jag får liksom aldrig tummarna loss och varför vet jag inte. Måste verkligen skärpa till mig och inse att det kommer inte av sig självt, jag måste vara aktiv också och visa att jag är värd att lyssna på och anlitas till olika evenemang. Sjunga är nog det jag är allra bäst på och jag älskar ju att beröra med min sång! Vad väntar jag på liksom? Dumskalle är vad jag är!

Jag är också väldigt besviken och arg på mig själv av många anledningar. Det är liksom inte jag att vara lat och äta alltför mycket godsaker varje dag! Jag är sockergalen och har alltid varit men har varit bra på att äta hälsosam kost och träna som kompensation men just nu har sockerberoendet helt tagit över. Var är min energi, min glädje för träning, min disciplin och min effektivitet??? Puts väck!! Att jag är ständigt trött beror ju inte bara på att jag inte tränar så mycket eller mina kostvanor men delvis i alla fall. Jag orkar inte ta tag i något för tillfället samtidigt som jag mer än gärna vill göra det!

Jag känner mig själv, jag kommer igen. Jag tar mig i kragen och får energin åter till slut. Det får bli en tvärnit på sockerintaget inom kort för att få bort värsta suget och sen kan jag återgå till mina normala vanor igen. För nu är det verkligen inte normalt alls!

Jag bjuder denna dag på en bild jag tog igår på jobbet med en "ankmask" på. Den används när man har patienter med misstänkt influensa vilket vi hade en del av igår och under helgen. Influensan härjar friskt nu och hoppas skiten inte letade sig in genom masken! Bilden är en av mina mest populära genom tiderna på min Facebook-sida...undrar varför? :)

 
Jag vill påminna och råda er att följa mig på instagram och Facebook också om du inte redan gör det. En hel del bilder kommer att visas där men inte här på bloggen av den enkla anledningen att jag inte hinner med att lägga upp allt jag vill visa här. Det är ju helt enkelt så mycket lättare och smidigare att uppdatera instagram och Facebook-sidan. Men här blir det såklart mer "utfyllnad", inte bara bilder.
 
Kram från denna förvirrade och inte så rysligt sjungande mamman just nu!
 
 

4 kommentarer :

  1. Det kanske är vårkänslorna som vill komma ut ur kroppen på dig:)
    Tycker verkligen att du ska lägga extra krut på sjungandet!!
    Jag vill jätte gärna komma på lördag men jag får hoppa det så det inte blir för stressigt! Men ska du ha fler visningar i framtiden så är jag intresserad:)
    Vi får ta en vår fika i Ängelholm snArt när det börjar bli varmare:)
    Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att du inte hinner på lördag! Jag var ju himla sent ute som sagt :) Hade varit jättekul med en vårfika!!

      Kram

      Radera
  2. Jag vet, det känns nästan hopplöst ibland när man kommer in i sockerperioder och inte ser nån ende. Men så plötsligt tar man tag i det och hittar energin. Hoppas att du hittar dit snart, för man mår ju så mycket bättre! Kram

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ