21 mars 2013

Vårskor

Igår fick dottern nya vår/dagisskor och även nya regnstövlar! Jag såg ett par fina Pax-kängor för ett tag sedan men de brädades till slut till förmån för Timberland med kardborreband och förstärkt tå, vilket verkligen behövs har jag märkt. Just barnskor tycker jag är enormt viktigt att köpa i riktigt bra kvalitet, om man har möjligheten, men jag tycker priserna är lite väl i överkant ärligt talat. Men det är det värt! Alvas vinterstövlar från Pax har varit toppen, använts nästan varje dag i ur och skur men förutom smutsen ser de knappt använda ut!
 
Nu närmar ju våren sig och jag vill vara beredd med bra skor när den väl slår till på riktigt. Ett par bra och snygga kängor stod på listan idag samt regnstövlar såklart. Det var minsann inte lätt med storleker och så för regnstövlar är ju betydligt större i storlek bl a och även om jag hade mätt Alvas fot innan så var varje sko ändå olika stora trots samma storlek. Något förvirrande och jag tog tacksamt emot hjälp av personalen på SkoRönne (där jag kommer köpa Alvas skor i många år framöver). Till slut kom jag hem med dessa urfina Timberland-kängorna i lila och lite rosa färg. En perfekt dagissko, enligt den vänliga människan som hjälpte mig, med bra stöd för foten mm mm. Alva blev överförtjust såklart och klampade runt här hemma länge i de nya skorna.

Regnstövlarna är Tretorn och exakt likadana som Alva fick förra året av den enkla anledningen att de är sjukt snygga och Alva älskar dom! Kan inte hjälpa det men jag gillar verkligen inte regnstövlar med Pippi, Hello Kitty på eller i alltför mycket mönster och så. Fanns en hel del sådana att välja på nämligen. Vad gäller mönster så ogillar jag det inte helt och hållet för vissa saker är undantagsfall och det är t ex de  ursöta Pax-sneakers (som är med på bilden) med cupcakes på. De är faktiskt helt ok och ev blir det ett tillskott i Alvas sommargarderob tillsammans med nån fin sandal.
 

Skor är kul :)



1 kommentar :

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ