5 mars 2013

Ur balans & doktorsamtal

Hej svej!

Jag är hemma och är sjuk sedan igår men idag är det bättre efter att ha sovit nästan hela dagen igår. Huvudet bankar fortfarande men annars känner jag mig inte lika däckad. Nätterna här hemma har nu återgått till det "normala", alltså med en skrikande och superorolig Alva. Rejäla utbrott får hon och vi måste hålla för öronen för att undvika hörselskador. Så tråkigt att det inte höll i sig längre... Hade telefontid med doktorn idag för utvärdering och hon sa att Alva antagligen åkt på en infektion igen som gjort att effekten av inhalatorn inte är lika bra längre och att näsan är ännu mer täppt och snorig nu. Nya mediciner skrevs ut, bl a ett nässpray med kortison i, som vi ska testa. Jag kan bara hålla tummen för att denna infektion går över snart för detta vrålandet tar all min kraft ifrån mig känns det som och hur kul är det för lilla Alva att få såna hemska utbrott när hon egentligen behöver sova?!

Nu vet ni hur läget är här och jag känner mig smått ur balans p g a vrålandet som startat igen, mycket som snurrar i huvudet, massor av måsten på jobbet och med bloggen mm så jag ska ta det lite lugnare framöver för att komma i fas med mig själv igen. Jag kommer lägga upp nya tävlingar de närmsta veckorna och skriva några rader när jag känner för det men tar det lite som det kommer. Ni som ska få vinster hemskickad får tyvärr vänta ett tag till på det men jag har inte glömt bort er! Hoppas ni har förståelse...

Right now I don´t feel like a princess at all

 

3 kommentarer :

  1. Tidigare har du tävlat om en väska från Sofiamoore hos Adaras, nu har jag kört igång samma tävling så ta chansen igen att vinna en väska ! Kram :)

    SvaraRadera
  2. åh fy så tråkigt! Hoppas det löser sig eller blir bättre snart kram

    SvaraRadera
  3. Det är inte kul när ens barn är sjuka :( man blir så otroligt maktlös!!!
    Kram!

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ