19 mars 2013

Två steg bak

När vi trodde det nu skulle vända och dottern skulle friskna till så fick vi på nöten direkt. Igårkväll när hon precis hade kommit till ro och somnat då satte hostan från helvetet igång. Hon hostar ju mer eller mindre hela tiden men nu blev det sjutusen gånger värre! Hon hostade och hostade oavbrutet i nästan två timmar och grät & skrek om vartannat för att i nästa sekund kräka av hostan flera gånger. Långt om länge avtog skiten och hon kunde sova några timmar i alla fall men vaknade oerhört tidigt imorse. När vi kommit upp kändes det som att hela huset var smutsigt och än en gång behövdes påslakan mm tvättas. Jag visste inte var jag skulle börja och var lite sådär tramsigt nära tårarna. Kära Goggi kom till undsättning på morgonen så  jag fick duschat, handlat lite, badat Alva och slängt in en tvätt. då kändes det plötsligt betydligt lättare i min själ.

Under denna korta stund som Goggi var här såg vi på Alva att hon kroknade och såg risigare ut för varje minut. Klockan 10 var hon helt färdig och redan klockan 11 somnade hon och så även denna mamman. Klockan 12 kom värsta hostattacken och jag trodde vilostunden var över men efter ett tag somnade vi faktiskt om. Så otroligt skönt! Men att allt inte stod rätt till med Alva Ellen det insåg jag när hon fortsatte att snusa vidare tills klockan var 14.30! Det har aldrig hänt någon gång ska ni veta! Jodå, febern var det såklart som kommit tillbaka. Hög dessutom och jag har faktiskt aldrig sett min lilla älskling så hängig och sjuk ut tidigare. Blir orolig av att se henne sån och nu vill jag att detta ska ta slut ögonblickligen!

Nu sover stumpan i alla fall och hoppas hon slipper den fruktansvärda hostan mer nu. Jag har aldrig sett någon hosta så galet mycket nån gång och det måste ta mycket energi för en så liten kropp. Hon har magrat rejält under denna tiden hon varit sjuk och det är ju inte så konstigt med både maginfluensa och dunderförkylning samtidigt. Min älskade tös...

Kvällsdressen är på och jag intar soffan med projekt "organisera typ tusentals foton". Har ju lovat att göra inlägg för varje rum i huset som vi renoverat och det var ett liiiite större projekt än jag trodde så det kommer ta sin lilla tid, men första inlägget är på g!

 
Godkväll på er!

2 kommentarer :

  1. Lilla pluttan :( man önskar att man kunde ta det ifrån dom så man själv bar sjuk istället när man ser hur hjälplösa dom är :(
    Hoppas hon sover en god natt i natt och att det gör susen i hennes kropp!

    Bilder av huset ser jag fram emot :D Spännande!!!

    SvaraRadera
  2. Vinnaren utav väskan från Sofiamoore ligger uppe på bloggen, kika in för att kolla om du vann! :D

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ