13 mars 2013

Snö igen och härlig dag!

Halloj! Igår kom sambon hem från jobbet vid lunch och mådde inte alls bra. Jag, som jobbade kväll/natt-pass, for hem så fort klockan slog sju imorse för då kom stackars sambon inte upp ur sängen så dåligt mådde han! Alva skulle egentligen till dagis på förmiddagen men det blev inget av det. Jag kände mig ändå pigg och fräsch efter lugnt jourpass igår och inget att göra under natten heller så det var inga problem alls. När rullgardinen for upp i morse blev jag lite tjurig först när jag såg att det snöade, trots att jag visste att det skulle komma, och för att jag har munnen full med idiotiska, smärtsamma förkylningsblåsor! Under morgonen snöade det allt mer hela tiden och jag tyckte det var rätt mysigt ändå. Alva och jag gick och handlade lite på förmiddagen och vi såg ut som snögubbar rätt fort men nöjda och glada var vi ända!



Visar sällan bilder på dottern men ibland kan jag inte låta bli


Fina fynd gjordes dessutom på Netto. Endast 56 kr betalade jag för en superfin fotoram, ett urgulligt presentpapper, vitt fint presentband och coola servetter.



 
 
Goda hemmagjorda köttbullar fick jag gjort till lunch (det är så galet gott) och sen hade vi en underbar vilostund tillsammans, Alvisen och jag. Vid det laget trodde jag att snöandet hade avtagit men icke, det fortsatte snöa. Till dotterns förtjusning kom pulkan fram igen såklart. Hon har förtvivlat satt sig i den och velat åka nu när det inte varit någon snö så för hennes och alla andra barns skull får snön gärna vara kvar nån vecka innan våren verkligen slår till! Vi pulkade bort till min syster och fikade/busade/kelade med alla djuren och Alva stormtrivdes som vanligt. Kusin Tova fick en stor kram när vi skulle gå sen. Kussarna är ju otroligt poppis!
 
Det har känts precis som en ledig fredag hela dagen! Är ledig imorgon också och hoppas stackars sambon frisknar till fort (dessvärre lär det nog ta några dagar) och inte råkar smitta ner resten av familjen.
 

4 kommentarer :

  1. Hon är fin lilla Alva! Det låter som ni haft en riktigt mysig tjej dag idag:)
    Skönt att ha din syster så nära!! Jag saknar min som bor i Stockholm där resten av min familj bor! Nu när jag snart ska gå hemma tänker jag på det ännu mer att bara gå förbi mitt i veckan, äta en middag eller att få agera barnvakt:)

    Ja det är synd att det nog blir stressigt på lördag! Har du många som kommer? Jag kollade på hemsidan och hitta några fina långklänningar som jag tror att tindra hade älskat i sommar:)

    Nu är det natti i vårt hus, både jag och sambon är tröttmössor om kvällarna nu förtiden:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har haft mysigt i dagarna två nu! :D

      Det är verkligen härligt att ha syrran så nära ja! Bara en liten kort promenad sen är vi där. Förstår att du saknar din familj!

      Ang lördag vet jag inte exakt hur många som kommer. Runt 10-12 om alla dyker upp tror jag. Där finns otroligt mycket fint!!

      Ha en fin fredag!
      Kram

      Radera
  2. Låter som ni haft en riktigt härlig dag :) Och hoppas sambon kryar på sig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunde inte vara en bättre dag! Och likadant idag :) Kul att du fick förlängt på praktikplatsen!

      Tack, han ska nog må bättre efter helgen i alla fall stackaren.

      Kram

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ