20 mars 2013

Recept "ostkake-muffins"

Hade ett litet instagram-maraton under eftermiddagen då jag, med hejarop från svärmor, gjorde hälsosamma muffins som grymma militärmamman tipsat om. Redan när jag läste receptet tänkte jag att det skulle bli som små ostkakor och det blev det snarare än muffins. Lätt som en plätt och väldigt gott, det tyckte även dottern som sa "gott" vilket ju är gott betyg! Man kan lätt variera tillbehören med andra bär, frukt eller med t ex stekt kalkonbacon, rårörda lingon om man vill ha ett matigare men ändå nyttigt mellanmål.

4 stora muffins

2 ägg
250 g Keso
10 mandlar
kardemumma
3 msk Kesella som topping och hallon till

Vispa äggen lätt, rör ner keso och hackad mandel. Häll i önskad mängd kardemumma. Häll upp i muffinsformar och grädda mitt i ugnen i en halvtimme. (Jag hade ugnen på 200 grader och då tog det 40 minuter så höj ev värmen något).

 

1 kommentar :

  1. Hej och GRATTIS till vinsten av ett stort doftljus inne hos mig !
    Maila mig på frokenmela@mail.com så ska jag se till så du får din vinst :)
    Kram

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ