10 mars 2013

Pay it forward

Goderafton mina damer och herrar. Illamåendet, yrseln och den allmäna olustkänslan i kroppen börjar så sakta försvinna nu känner jag. Har inte varit en rolig helg på det viset och jag har haft en himla tur då det varit väldigt lugnt på jobbet både igår och idag. Kallt och blåsigt som bara den har det ju varit och nu är jag trött på kyla och iskalla vindar. Ge oss vår och värme nu med detsamma!! Ett berg av källsortering forslade jag bort idag och det tog sin tid på återvinningen ska jag säga och mina händer var stelfrusna efteråt. Men sååå skönt att få skiten väck från källaren. Hädanefter ska det källsorteras oftare så det inte blir några berg av det hela!

När jag kom hem från jobbet idag så väntade en söndagsmåltid som svärmor hade skickat med älsklingarna hem efter deras besök där. Togs tacksamt emot av en hungrig mage! Svärmors brunsås går nämligen inte av för hackor den. Mums! Inte bara en god måltid fick jag utan även fika fixades på ett ytters trevligt vis. Ett oväntat paket med smarriga chokladrutor, fint inslagna med tårtpapper och cellofanpapper, låg nämligen på vår trappa och jag blev så rysligt glad och varm i själen när jag läste lappen. På Facebook rådde i januari en "Pay it forward"-kampanj där man skulle kommentera och dela vidare en sådan status och då under 2013 mottaga en present, vad som helst, av personen man kommenterat hos. Sedan skulle man själv skicka presenter till fem personer som kommenterat ens egna status. En väldigt kul och mysig grej tycker jag! Jag blev i alla fall jätteglad och överraskad. Just att inte veta exakt när presenten dyker upp är ju underbart. Att glädja andra med något och själv få en oväntad present ibland är ju så härligt. Tack fina vännen AM för de supergoda bakverken och för den fina känslan jag fick i kroppen! Nu ska jag börja spåna på vad jag ska hitta på i presentväg till personerna jag har på min egen lista...

 

2 kommentarer :

  1. Vill du tävla om grymma sminkprodukter och samtidigt hjälpa mig vinna en tävling? Skulle betyda såååå mycket om du stöttar mig
    http://adaras.se/2013/march/naglar-i-eurovision-song-contest-anda.html#comment

    SvaraRadera
  2. Det där låter ju inte helt fel, jag hade gärna haft någon som bakar till mig och lämnar det på min trapp :)

    Jag vill jätte gärna komma, skoj för jag har aldrig varit på någon visning med det märket!
    Enligt hemsidan verkar det vara fina priser också. Men så kommer det är MEN, vilken tid är det? Både Tindra och Melvin har aktiviteter på lördagar!

    Ha en fin dag!! Kram V (Jag har lagt till min blogg mail i bloggen nu :) Tack för tipset, har funderat på det själv men inte tänkt att det var nödvändigt)

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ