31 mars 2013

Magsjuka vart det här

Hoppas ni njuter av påsken ordentligt! Själv så äter jag mandelägg för glatta livet! Bygget av förrådet går väldigt bra och jag uppdaterar mycket på Instagram om det men summerar här på bloggen i nästa vecka. Igårkväll körde jag till Helsingborg och var på festlighet hos en vän och fd arbetskamrat. Fler tjejer från min gamla arbetsplats var där och det var väldigt trevligt! Supergod mat, indiskt och persiskt bl a, bjöds vi på och många skratt blev det. Tack kära Parisa!

Kom ni ihåg att flytta fram klockan i natt? Tack vare att mobilen ställer in sig självt så fattade jag inte att det var sommartid förrän jag kom ner i köket och såg alla andra klockor. Vännen Kleffi kom hit vid åtta-tiden och fick frukost sedan gick grabbarna ut för att bygga vidare på förrådet. Vissa saker kan inte sambon göra själv helt enkelt och då är vi väldigt tacksamma att det finns en bror och en vän som gärna ställer upp. Bygget fick avbrytas efter lunch då Alva och jag myste i sängen och hon skulle precis somna när det plöstligt blev kräkkalas och hela Alva själv, sängen och jag var nerspydda. Vi hoppades att det kanske var hennes vilda flygtur med morfar någon timme tidigare som var orsaken men icke. Flera kräkningar senare så har hon nu även feber den lilla stackaren. Hoppas hon kan få behålla lite vätska i alla fall men just nu är det inget vidare med det. Jag hade plockat fram hennes outfit inför eftermiddagens mysiga påskkalas hos svärmor men den fick jag så fint hänga tillbaka i garderoben igen. Så vart det med det! Himla synd för vi ville ju träffa alla såklart. Nu måste sambon hålla sig frisk om vi ska vara i fas med bygget och målandet av förrådet!!


Nu ska jag fortsätta med mitt tvättande av nerkräkta plagg och gosa med min lilla sjukling.

Tar några dagars bloggpaus för att komma ikapp med allt

Fortsatt god påskhelg!

Kram


7 kommentarer :

  1. Men fy, stackare !! Jag hoppas herr magsjuka inte blir långvarig :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Nej den fulingen får gärna försvinna illa kvickt igen!

      Kram

      Radera
  2. Trist med magsjuka men man får hoppas att det blev en bra påsk ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja påsken blev kanske inte riktigt som vi tänkt oss utan en hel del inställda kalas eller träffar med familjen. Annars helt ok! :)

      Radera
  3. Hur mår tjejen idag? Vad är det för smarrig tårta/ paj på en av bilderna?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alva är inte alls bra tyvärr. 40-graders feber, kräkningar, diarréer ja allt som hör till. Helt däckad har hon varit idag och vi har i princip legat i soffan och vilat hela dagen. Hon har inte velat vara själv en sekund och har verkligen mått urdåligt stackaren. Imorgon hoppas vi att hon vaknar och är på bättringsvägen! Hon åt i alla fall lite äpple och en macka nu ikväll så det är ett gott tecken!
      Har ni haft en mysig påskhelg?

      Tårtan på bilden är persiskt ris! Jag bjöds på det hos min vän i lördags. Det är potatis som steks i botten och sen ris över som vänds upp och ner och blir som en tårta. Gott och fint!

      Kram

      Radera
  4. Tack för gulliga ord !
    Ärligt talat vet jag inte vad en bra tid för en nybörjare på löpning som mig skulle ligga på, men å andra sidan så spelar det ingen större roll heller för jag har typ bara ett tempo - oavsett om jag springer en eller fem kilometer och jag tror inte den tiden kommer bli så mycket bättre. Mitt mål är bara att orka lääängre !! :)
    Kram

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ