24 mars 2013

Färdigt inför vår & sommar

Alvas vår- & sommargarderob är redan komplett i princip (frånsett en baddräkt och lite småsaker bara). Ja, det har ni säkert redan räknat ut efter mina otaliga inlägg om klädköp mm :D Vi kommer vara rejält upptagna med annat fr o m påsk (mer om det snart) så därför var det lika bra att fixa allt till Alva redan nu. Det är ju inte länge tills det är dags för hennes två-årsdag och då blir det ännu mer som ska planeras och fixas ju. Har för övrigt redan börjat spåna på lite kalastema och så.

Eftersom vi redan visste vilka vår- och sommarskor Alva skulle ha detta året så var det lika bra att slå till direkt alltså. Cupcakes-sneakers (Pax) är ljuvliga och var ett måste och sandalerna (Superfit) är likadana som hon hade förra året. Sandalerna är fantastiskt fina och fr a i superkvalitet med dämpning för den lilla foten och skinn på insidan för att vara så behagliga som möjligt i sommarvärmen. Rekommenderas! Så vi passar på nu när det är sista året de finns i hennes storlek.





Det jag anser att mitt barn behöver för en vår- och sommarsäsong, i skoväg, är alltså en rejäl dagiskänga som tål det mesta och har bra passform och dämpning, bra regnstövlar, sneakers eller annan snygg sko för dagar när man inte ska rulla runt i grus, gräs eller annat på förskolan utan vara fin men ändå ha en sko som sitter bra samt en rejäl sandal för varma sommardagar. Är det för mycket? Jag tycker inte det i alla fall!




1 kommentar :

  1. Absolut inte, och det var jätte fina skor. Jag är dock avis på att ni är ute i så god tid ;-)

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ