3 mars 2013

Dagens mysterium & dofter i mängder

Godafton godafton!

Jag kan ju börja med att säga som så att korten hittades icke någonstans i huset och de viktigaste (bankkort, körkort) är nu spärrade och beställt nya. Jag förstår verkligen inte var de är och hur det hela gått till! Misstänker att jag inte lär få veta det heller men det är ok. Viktigast är att de inte blev stulna för då hade jag varit skitjäkla sur! Efter letande, som ledde till att golvet under soffan aldrig varit renare och diverse Alva-leksaker hittades, så bestämde vi oss för att åka till Lager 157 i Höganäs en liten sväng för att komma hemifrån ett tag och för att sambon behövde fler tröjor (då jag lyckats förstöra två fina tröjor i tvätten, misslyckad är vad jag känner mig efter det). Vännen Kleffi hängde på och när han kom hit överlämnade ett paket till mig och ett paket till Alva. Jag fick en mysig stickad tröja, som jag myser i i skrivande stund, och Alva fick ett leksaksplan som hon blev väldigt förtjust i genast. Det blev ingen lång stund vi shoppade i Höganäs men det fyndades en hel del fint ändå (fynd-inlägg kommer) och t o m Alva gillade att testa kläder...ett litet tag i alla fall sedan gjorde hon halva Höganäs uppmärksamma på att hon var där genom att använda sina allra högsta toner när hon inte fick som hon ville. Nåja, hon somnade i bilen på vägen hem och var sedan utslagen i soffan en liten halvtimme. En stund efter vi kommit hem från shoppingturen så kom svärmor och Kjell en sväng och med sig hade de en söt present till mig i form av doftolja med träpinnar som de köpt på Blomsterlandet, som för övrigt är en grymt fin affär med rysligt mycket fint i. Nu doftar det mer än ljuvligt i detta hemmet ska ni veta!


På min födelsedag fick jag ju även Yankee Candle och andra härliga doftljus från just Blomsterlandet av mina vänner så det är inte klokt vad det ska lukta underbart här hemma! Eftersom solen lyste från sin bästa sida så blev det en tur till älskade Hembygdsparken också under eftermiddagen tillsammans med svärmor & Kjell. Termosen fylldes med kaffe och det smakade underbart ute i det kalla och soliga vädret. Men det behöver bli några grader varmare till för att frusna jag ska kalla det vår :)

En mysig dag har det verkligen varit alltså och jag är så tacksam för alla som gratulerat mig på olika sätt! 

Jag kommer att somna nöjd och belåten denna afton även för att all tvätt är vikt och struken, hemmet är fräscht och allt är på sin plats vilket bringar ett lugn och harmoni till min kontrollfreak-själ.

1 kommentar :

  1. Känner igen känslan, att lägga sig när allt är kaos är nästan omöjligt, men när allt är fixat då känner man verkligen lugnet och kan slappna av haha!

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ