6 februari 2013

Vad ett vänligt bemötande kan göra

Illamående och med huvudvärk, nackont och allmänt sunkig känsla i kroppen gick jag vid lunch hem från jobbet idag. Jag försökte verkligen men mådde riktigt konstigt och var så matt att jag gav upp till slut. Det hade kommit en hel del snö så när jag kom hem och såg hur mycket snö det fanns på trottoaren skänkte jag brevbärarna en tanke och gav mig på att snabbskotta innan posten skulle levereras. Mitt i skottandet hörde jag en röst som undrade om han var för tidig och när jag tittade upp stod Postens brevbärare med sin cykel pch ett leende utanför grannens brevlåda. Jag var nästan färdigskottad så han började rota bland breven och sa "jag har en stor leverans till dig idag" och jag tjoade "oooh är det min GlossyBox tro"! Han var så snäll att han lät mig titta i paketlådorna själv och fick fiskat upp min vinstbox. Jag utbrast att det är ju en lycka att få en sån här varje månad (och två på en månad är ju urlyxigt) så brevbäraren undrade förstås vad detta med GlossyBox var för nåt. Jag förklarade lite snabbt och då sa denna underbare postman att "det är väl ändå överflödigt för dig att använda sånt som skönhetsprodukter" och la på ett stort leende. Gissa om jag blev ännu gladare och blev varm i själen mitt i snöslask, huvudvärk och illamående!

Ett trevligt bemötande, ett leende är inte så svårt att frambringa och inte mycket mer än några vänliga ord behövs för att förgylla någons dag...Tåls att tänka på (t ex imorgon när det är Tankens Dag)!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ