10 februari 2013

Sushi & Mello

Har helgen varit bra? Min har varit mysig men min energi har fullständigt försvunnit! Efter gym-passet i går förmiddag så kändes det plötsligt som kroppen skulle kollapsa om jag inte fick sova på momangen. Just det händer då och då när vi haft en extra tuff period med minimal sömn och mycket vrålande, vilket vi haft nu ett tag. Det är en väldigt obehaglig känsla när det inte går att hålla ögonen öppna längre och kroppen vägrar samarbeta en minut till utan att först ha fått vila. Viljekraften, som är den som håller mig på banan varje dag, funkar inte de stunder när detta händer så jag slocknade omedelbart med Alva (den urgulliga boven i dramat) på bröstet. Ytterst nödvändig sovstund och ytterst mysig! Utan den underbara vilostunden hade vi aldrig kommit iväg på sushi/Mello-kväll som vi var bjudna på hos min fina vän A och hennes familj. Hon hade själv gjort sushi för första gången och lyckats hur bra som helst. Det var verkligen fantastiskt gott! Jag ska lätt börja äta det oftare, så länge den gröna faran (wasabin) inte ligger gömd under något vilket jag fått erfara den enda gången jag käkat sushi tidigare. Efter det spenderade jag natten kräkandes på toaletten. Mindre trevlig upplevelse och efter det har jag inte vågat testa igen men det ska bli ändring på det nu!



T o m en lyckokaka fick vi och i min stod det "Even fairy tales come true, it can happen to you". Det betyder kanske att jag blir kontaktad av någon som vill göra en skiva med mig, eller så står jag kanske på Mello-scenen nästa år? Haha! Sedan blev det Mello-mys såklart med mycket gott snacks och många skratt. Det var en härlig kväll och en grymt bra show!
Sean Banan var ju bara så cool och värd en finalplats! Han är fräck och jag kan tänka att det är en låt som kommer spelas friskt i sommar. Dock vore det ju mindre roligt om han vann alltihop, fast efter utklassningen förra året så kanske vi kan våga spexa till det lite i år? :)

Nu måste jag anfalla kudden och hoppas på en lugn natt inför en lång arbetsvecka med förhoppningsvis inga sjukdomar, VAB-dagar eller annat oväntat.

Kram

2 kommentarer :

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ