19 februari 2013

Shopping & fler timmar tack (och mindre sömnbehov)

Tiden är mitt problem just nu och jag hinner inte med allt jag tänker mig få tid till i huvudet. Just nu har det varit mycket med instagram eftersom jag är helt ny på det och vill prova hur det fungerar sedan är det ju även tävlingar och så här på bloggen som tar ganska mycket tid när jag tänker efter. Responsen har ju varit bra men annars är intresset för bloggen inte så fasligt mycket större vad jag kan märka av kommentarer och så. Det är ju just engagemang annars också, inte bara under tävlingar, som ger bloggenergi och nu börjar den dala lite tycker jag. Tävlingarna har jag för att dela med mig av nåt roligt och göra andra glada och de pågår så länge jag tycker det är kul och givande men det är inte bara därför bloggen finns så jag får se hur frekvent tävlingar dyker upp senare under året. Min önskan är ju att ni ska följa och gilla mig ändå, om ni förstår hur jag menar.


Så ja nu fick jag ju skrivit det också! Idag blev det en snabb, intensiv och givande shoppingrunda å dotterns vägnar då en hel del rensades ut ur hennes garderob igår. Det behövdes lite av varje helt enkelt. Det köptes mycket basic som inte är nåt vidare intressant att visa upp och strumpor i mängder. På KappAhl köptes den ursnygga jackan jag bloggade om igår och den var verkligen fin på Alva! Älskar detaljerna på jackan och jag köpte en storlek större så hon kommer kunna ha den även till hösten (om hon inte fortsätter växa i det rasande tempo hon haft hittills, långskånkan). På KappAhl får man just nu 50kr rabatt på alla barndenim och jag hittade ett par superfina denim i haremmodell som jag faktiskt köpte två par av för de är oerhört fina, mjuka & sköna och användbara. Till mig fyndades en snygg grå tröja med nitar för endast en hundralapp. Najs! På H&M fyndades en väldigt söt skimrande tunika i spetsmaterial till dottern. 50kr fick jag betala för den sötsaken! En härlig mjuk typ fleece-jacka fick hon också som är perfekt att ha under den nya jackan eller i sommar när det är kalla kvällar eller så. Två-pack av världens mjukaste linnen hittade jag också där som man kan använda som sovlinne eller som underlinnen (om det nu ens heter så).



En snabb sväng inom Hemtex resulterade i snygga underlägg till det nya vita bordet.


En mycket nöjd "shopping-mamma" måste nu bums hoppa i säng med kudden!

Kram

4 kommentarer :

  1. Jag följer din blogg flitigt men är jättedålig på att kommentera ;) Sorry!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att du hänger med mig Monica! Vet att det där med att lämna kommentarer sitter långt inne hos många men ibland känns det som att skriva till en tom rymd :)

      Radera
  2. Jag säger som Monica här ovanför, jag följer din blogg men är så dålig på att kommentera. Dock håller jag med om att det tar tid det här med tävlingar etc. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker ändå du är rätt bra på att kommentera och blir lika glad varje gång! :)

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ