21 februari 2013

Nöjd & kvällstankar


Nöjd med mig själv efter ett kvällspass på gymmet (om än ett kort besök) och sedan en portion med smarrig (och nyttig) havregrynsgröt med kanel och äpplebitar! Lite mindre tung i sinnet kommer jag somna denna afton dessutom. Jag har en förmåga att lägga andras ledsamma öden på mina axlar. Jag känner nästan för mycket med andra människor än vad som är hälsosamt... Jag är stolt över min stora empatiska förmåga för den är en av mina bästa egenskaper men också ibland en egenskap som får mig att må väldigt dåligt. Världens orättvisor, sjukdomar och andra hemskheter som sker får mig att bli sjuk av ilska och maktlöshet.

Det är ju egentligen en märklig värld vi lever i. En del människor tar sina liv och väljer frivilligt att lämna sina nära och kära medan andra kämpar för sina liv och önskar inget annat än att få finnas kvar på vår jord. Svårt att greppa, svårt att förstå och oerhört svårt att acceptera att det är som det är.  Livet är inte rättvist men att veta det är jag inte säker på gör livet lättare eller motgångar och sorger lättare att ta sig igenom. Men vad vet jag som ännu inte drabbats av någon stor sorg eller sjukdom som hotar mig till livet? Önskar såklart att jag och mina nära och kära (ja alla fina personer runt om i världen ingår i min önskan) ska bli skonade från sorg, sjukdom och tragiska händelser men inser nyktert att det enda jag kan göra är att vara tacksam över varje dag vi får vara tillsammans.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ