26 februari 2013

Nätterna nu & hemmaspa

Godkväll kära ni! Har nu landat i soffan nytränad, nyduschad och len i fejset. Alva var supertrött och somnade redan halv åtta så då passade jag på att köra lite hemmaträning följt av en stunds hemmaspa med exfolierande och uppiggande ansiktsmask. Len och fräsch är jag nu! Trött är jag också så in i. Lång dag på jobbet och sov dåligt inatt. Inte p g a dotterna utan jag kunde bara helt enkelt inte somna! Låg och stressade upp mig för lite allt möjligt och när jag väl somnade framåt småtimmarna då började Alva bli orolig. Så ikväll lär det gå lite lättare med insomnadet tror jag. Jobbar kväll imorgon så det är urskönt att inte behöva gå upp tidigt för att komma iväg till jobbet på morgonen.


Nu måste jag ju berätta hur det går på nätterna här hemma. För två veckor sedan var det en supertrött och förtvivlad mamma som ni läste om men så är det minsann inte nu! Alva har nu inhalerat varje morgon och kväll i två veckor och skillnaden på nattsömnen är ENORM. Redan efter första inhalationskvällen sov hon betydligt bättre och har gjort sedan dess. Visst, hon vaknar fortfarande flera gånger om nätterna men det är i alla fall inte bara vrålande nätterna igenom vilket gör att vi orkar sååå mycket mer. Nu känns allt liksom mer som en normal småbarnstillvaro på nåt sätt. Hostar gör hon ju fortfarande men det verkar som att den är på väg att försvinna. Antagligen har hon ju haft det himla jobbigt med andning eller nåt annat obehag i luftvägarna som vi inte kunnat förstå stackarn... Oerhört skönt att hon fick snabb hjälp för några dagar till hade jag bannemej inte pallat med, eller ja det gör man ju alltid på nåt sätt men det var tuffa veckor när det var som mest intensivt med nattvrålandet. Ni förstår ju vilken lättnad detta är. Sömnen är så galet viktig för att man ska fungera i både knopp och kropp. Nu hoppas jag att det håller i sig fr a för Alvas men även för hela familjens skull! Måste vara så otrolig skönt för lilla älsklingen att få ha det lite lugnare och skönare på nätterna som omväxling :) 

Nu har jag en tävling att avsluta och vinnarna presenteras så fort det bara går!

4 kommentarer :

  1. sv: ja vissa dagar kan börja skit och verkligen vända, otroligt skoj att det kan gå åt det hållet =)

    kram

    SvaraRadera
  2. sv: ja vissa dagar kan börja skit och verkligen vända, otroligt skoj att det kan gå åt det hållet =)
    kram

    SvaraRadera
  3. fin blogg :) spana gärna in min med :)

    SvaraRadera
  4. Vad skönt det låter och hoppas verkligen att det håller i sig<3
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ