12 februari 2013

Mjuka fötter utan dyra produkter

Några gånger har jag nu smort in fossingarna med Miniderm-salva och sen sovit med plastpåsar och raggsockar över fötterna. Varför då? Jo för att fötterna bli sååå fina av det ska ni veta! Känns ju lite smålustigt att sova med detta men det har varit helt ok och framför allt är det så skönt med mjuka och sköna fötter sen! Torra hälar och hälsprickor tampas jag med, särskilt under vintertid, och det spelar ingen roll att jag smörjer och smörjer. Detta gör däremot susen! Det går ju lika bra att sitta med det några timmar på kvällen om man inte vill nanna med något på tassarna. Man behöver minsann inte köpa "Babyfeet" eller andra dyra  produkter utan du får bebismjuka fötter med endast fet kräm, plastpåsar och sockar. Me like!!


Ps. Till händerna kan du använda handskar i bomull eller plast istället och göra likadant.

2 kommentarer :

  1. Detta måste ju jag prova! Jag har också torra hälar ned sprickor:( Hur ofta gör du det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! Nu är det en vecka sedan jag gjorde det sist och fötterna är fortfarande fina så kanske högst en gång i veckan behövs det för mig. Nu gjorde jag det två nätter i rad :)

      Kram

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ