20 februari 2013

Lite tung i sinnet

Tidig sänggång blir det idag och en aning tung i sinnet ska jag försöka somna. Har varit en del tragiska öden och ledsamma nyheter denna dag både muntligt, skriftligt och via ögat sett. Mitt arbete ger många gånger en rejäl portion perspektiv på saker och ting. Blev väldigt berörd och ledsen för en särskild patient jag träffade idag. Ibland stöter jag på patienter som av någon anledning berör mig extra mycket och som jag har svårt att sluta tänka på. Hemska händelser i tidningen och andra tragiska olyckor på det och jag blev till slut väldigt ledsen...och tacksam. Tacksam över att få vara frisk och att få vara med mina nära & kära! Att vara frisk är inget man någonsin ska ta för givet och det är viktigt att ibland få sig en tankeställare och skänka de som kämpar mot sjukdomar och deras familjer en varm tanke...

Avslutar med en sötsak genom att visa min "jobbekopp". Den säger allt om mig, kakmonstret, fikagalningen & sockeroholic-bitchen :)



Kram och godnatt

3 kommentarer :

  1. Det är bra Med perspektiv. Känner så för kvinnans familj i jonstorp:( å här gnäller jag om min dåliga sömn. Kram på dig Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man har ju rätt att gnälla tycker jag men då och då bör man stanna upp och inte bara tänka på sig själv och sina bekymmer.

      Att inte få sova är inget litet problem heller! :)

      Kram

      Radera
  2. I vårat yrke stöter vi ofta på tillfällen som får oss att stanna upp och få en tankeställare över vad vi har att vara tacksamma för och att det inte bara är att ta allt förgivet!
    Hoppas du vaknar imorgon med ny energi!
    Kram och god natt!

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ