12 februari 2013

Doktorsbesök

Så fick vi då äntligen träffa doktorn idag! Alva skötte sig exemplariskt (om man nu kan säga så) och det var skönt att få pratat lite med den som vet vår historia och inte bara avfärdar det som något litet problem som snart går över. Hon undrade hur vi orkade och ja, vad svarar man på det? Ibland orkar jag inte och tårarna forsar men det är ju bara att fortsätta och köra på helt enkelt. I alla fall resulterade besöket idag i en styck remiss till öronmottagningen för att utesluta polyp i näsan som stör hennes sömn, ett pricktest (igen) för katt,hund, kvalster som var helt utan anmärkning samt en visning och provning av inhalator. En liten hög med fina bokmärken rikare så spatserade vi sedan hemåt och Alva somnade nästan bums i sängen. Någon minut senare öppnades dörren och sambon, vit som ett lakan i fejset, kom hem och mådde minst sagt eländigt stackaren. Nästan prick en vecka efter att jag fick gå hem från jobbet av ungefär samma orsak. Kanske inte helt oväntat.Jag hade satt upp mig på extrajobb ikväll så svärmor fick minsann rycka in och passa dottern så sambon fick sova. Hon kom med fika och present till lilla sjuklingen i form av, jag citerar Alva "oooooh waaoaooow"-fina prinsess-skor. Glädjetjut må ni tro! Med ett gäng semlor i magen och en fördömd huvudvärk kom jag iväg till arbetet och hann även hämta ut inhalatorn mm på apoteket innan. Stressade bara en aning.
Nu sover de båda sjuklingarna och jag är så glad och stolt över att Alva var så duktig hos doktorn idag och även klarade första inhalationen med bravur! Hon tyckte det var himla kul när vi började räkna antalet andetag hon tog (skulle efter instruktioner vara 8-10 stycken nämligen) så hon räknade glatt med! Hade nog inte orkat med nåt stretande emot och mer vrålande så tack för det min lilla envisa prinsessa med humör som räcker till en hel förskolegrupp! ♥

Ja sådan var min Fettisdag! Hoppas ni blivit bjudna på en riktigt smarrig semla med mycket mandelmassa. Det tycker i alla fall jag är det bästa på hela semlan!



Kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ