5 februari 2013

Barnsäkra billigt

På vår berömda shoppingtur häromhelgen inhandlades inte bara kläder och sådant kul utan även några nödvändigheter. Bl a köptes på IKEA fem stycken skohorn! Varför detta gjordes kan ni se på bilden...

 
Billigaste sättet ever för att barnsäkra och hindra klåfingrig dotter från att ta för sig av diverse förbjudna föremål och näringsämnen! Tror det är många fler än jag som tagit till det knepet :D
 
På IKEA var det även en grej som talade till mitt sjungande jag, nämligen tre-pack plåtburkar med noter på. Det stod liksom en sjungande mamma på dom och nu pryder de köket så fint. Bl a ska jag ha Nespresso-kapslarna där i tänkte jag. Sångintresset får ju gärna synas här och där i hemmet tycker jag!


 

3 kommentarer :

  1. Skohorn får det nog bli istället här också! Vilket bra tips. Här har vi för tillfället den "spaken" som vi öppnar vindsluckan med :P haha går det med.

    SvaraRadera
  2. Ja men exakt! :9 nog är det så. Får skaffa det nästa gång det blir IKEA ;)

    SvaraRadera
  3. Ja de där skohornen är perfekta. Vi har dem på jobb:)

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ