22 november 2012

Provjouren

Mitt i mörka natten är jag nu hemkommen efter det första "provjour-passet" på jobbet. Det har varit lugnt hela kvällen men tiden har gått fort ändå eftersom vi såklart haft en del patienter ändå. Ett trevligt pass med trevliga kollegor var det! Det känns bra än så länge men annat blir det kanske när jag är ensam röntgensjuksköterska då de riktiga jourpassen sätter igång. Nej det ska nog gå fint. Jag har en fantastisk undersköterska till jourkompis och vi lär kunna samarbeta på bästa sätt, det är jag säker på. Att sova på sjukhuset kommer bli en intressant upplevelse med mig och mina nattliga bravader p g a mardrömmar. Får väl förvarna de stackarna som övernattar i samma korridor :)

Nu, sova!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ