14 november 2012

Oktoberboxen recension


Dags att recensera produkterna från oktober månads Glossybox! Som vanligt en mycket trevlig box med en härlig bonusprodukt i form av en mycket god chokladkaka från Geisha.  Ännu en höjdarbox och jag börjar undra om jag någonsin kommer sluta med denna lyx varje månad. Skulle nog får rejäl Glossy-abstinens! =D



BAREMINERALS Flawless Definition  Volumizing Mascara  (5ml)               
Originalprodukt 365kr/10ml                                                              
Applikator som lyfter, separerar och förlänger. Mild, vårdande, parabenfri formula med 100% rena mineraler, antioxidanter och naturliga extrakt som jojoba, sheasmör och ängsört.  
 
Jag gillar denna mascaran mycket! Men ärligt talat är den inte så bra att jag känner nån wow-känsla eller måste-ha-känsla. Priset är lite i överkant tycker jag för vad jag skulle betala för en helt ok mascara. Det finns andra som är minst lika bra till ett lägre pris. Men visst det finns en hel del annat som är positivt med denna produkt, som naturliga ämnen men jag lär nog aldrig köpa denna mascaran själv.   
 
 
 
LOVE & TOAST Showergel   (242ml)
Originalprodukt 99kr/242ml
Duschcréme som låter dina sinnen omges av ett stimulerande och grönskande rikt lödder som doftar aprikos (clementin fick jag). Innehåller aprikoskärneolja, sheasmör, aloe vera, kamomill och kaprifol.
 
Mmm doften är så ljuvlig och uppfriskande! Väldigt passande i denna årstid. Love, love, love!   
 
 
 
NAILS INC. Nail Polish (4ml)
Originalprodukt 159kr/10ml
Nails inc. är ett av Englands mest omtalade och uppskattade nagellacksmärken där alla nagellack är döpta efter kända platser i London
 
Ett väldigt fint nagellack som jag just nu har på tånaglarna (får inte använda nagellack i mitt jobb). Jag fick det bronsfärgade lacket och det är väldigt festligt. Passande nu när vi ska på höstfest på lördag =)
 
 
 
 
BRILLIANT SMILE WhiteningEVO Mouthrinse (30ml)
Originalprodukt 198kr/250ml
En speciellt framtagen munskölj som är effektiv mot ilningar, isningar, plack och karies. Munsköljen löser effektivt upp ytliga missfärgningar och gör dessa lättare att borsta bort.
 
Jag tycker det är för lite produkt för att kunna ge ett ordentligt utlåtande angående effekten. Jag skulle vilja prova den längre för ännu märker jag ingen större skillnad.
 
 
BEAUTYBIRD Luxurious Exfoliating Soap Bar (75g)
Originalprodukt 89kr/75g
Lyxig exfolierande tvål med bitar av persikostjärna somskonsamt skrubbar händerna lena och mjuka. Kokosnötsolja som mjukgör huden och med en härlig vaniljdoft
 
En grym produkt är detta! Händerna doftar gott och är underbart mjuka och lena efter en tvätt med denna tvål.
 
 
 
        
 

1 kommentar :

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ